Преизбраният председател на Съвета за електронни медии (СЕМ) София Владимирова, в чийто първи мандат регулаторът понесе критики, че си затваря очите за безобразията по телевизиите, вече има претенции да контролира сайтовете в интернет. 

"Законът за радиото и телевизията е доста тясна дреха, регулацията трябва да се променя заедно със своя сектор. В момента се получава свръхрегулация при радиото и телевизията, а онлайн пространството стои изцяло извън регулация, а всъщност опасните явления да минават точно оттам", каза тя по bTV.

На въпрос дали трябва СЕМ да получи правомощия и по отношение на сайтовете, Владимирова отговори:

„Вече спокойно мога да кажа, че отговорът е „Да”. „Не става въпрос за цензура, както твърдя, че няма цензура върху радио- и телевизионните оператори. Има регулация. В интернет хората възприемат информацията като фастфууд. В традиционните медии много трудно можеш да видиш негативни явления като дезинформация и език на омразата.”

Владимирова коментира агресивната реч но омразата в ефир от страна на политици така:

„Резултатите показват, че най-вече през политическото говорене минава езикът на омразата. Моят апел към Вашите гости е да си дават сметка за огромното влияние, което имат над аудиторията. Хората приемат този начин на говорене за нормален”. Тя отбеляза, че най-много негативни явления са били отчитани в партийните телевизии, но в последно време има известно „обиране на говоренето”.

Ето как в. "Сега" коментира работата на регулатора през последните 12 месеца:

"През първия мандат на Владимирова СЕМ се отличи с липсата на позиция по редица важни казуси. Един от тях бе опитът на програмния директор на БНТ1 Емил Кошлуков през януари да налага цензура и да забранява теми и гости в предаването "Денят започва с култура". Тогава СЕМ реши да прави мониторинг на програмата на БНТ за спазване на плурализма, който продължи над два месеца. Оказа се, че точно предаването, което Кошлуков води - "Още от деня", нарушава политическата равнопоставеност и работи в интерес на управляващите. СЕМ обаче реши да не наказва БНТ, а само да й обърне внимание, тъй като дисбалансът се получил заради старта на европредседателството.

СЕМ не направи нищо и по казуса с участието на бившия националния отбор по художествена гимнастика в реклама на хазартна игра. Заедно с още 7 институции регулаторът бе сезиран от "Национална мрежа за децата". Членовете му отложиха гласуването, като и досега не е ясно дали разгледаха случая изобщо. 

СЕМ не взе позиция и по редица важни теми като сриването на България на 111-о място в класацията на "Репортери без граници". Членовете му не се възмутиха и когато премиерът Бойко Борисов обяви, че свободата на словото е проблем на собствениците на медии. Регулаторът не взе отношение и по резолюцията на Европарламента за свободата на медиите и искането на издатели Брюксел да разследва медийната концентрация у нас."

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.