Преизбраният председател на Съвета за електронни медии (СЕМ) София Владимирова, в чийто първи мандат регулаторът понесе критики, че си затваря очите за безобразията по телевизиите, вече има претенции да контролира сайтовете в интернет. 

"Законът за радиото и телевизията е доста тясна дреха, регулацията трябва да се променя заедно със своя сектор. В момента се получава свръхрегулация при радиото и телевизията, а онлайн пространството стои изцяло извън регулация, а всъщност опасните явления да минават точно оттам", каза тя по bTV.

На въпрос дали трябва СЕМ да получи правомощия и по отношение на сайтовете, Владимирова отговори:

„Вече спокойно мога да кажа, че отговорът е „Да”. „Не става въпрос за цензура, както твърдя, че няма цензура върху радио- и телевизионните оператори. Има регулация. В интернет хората възприемат информацията като фастфууд. В традиционните медии много трудно можеш да видиш негативни явления като дезинформация и език на омразата.”

Владимирова коментира агресивната реч но омразата в ефир от страна на политици така:

„Резултатите показват, че най-вече през политическото говорене минава езикът на омразата. Моят апел към Вашите гости е да си дават сметка за огромното влияние, което имат над аудиторията. Хората приемат този начин на говорене за нормален”. Тя отбеляза, че най-много негативни явления са били отчитани в партийните телевизии, но в последно време има известно „обиране на говоренето”.

Ето как в. "Сега" коментира работата на регулатора през последните 12 месеца:

"През първия мандат на Владимирова СЕМ се отличи с липсата на позиция по редица важни казуси. Един от тях бе опитът на програмния директор на БНТ1 Емил Кошлуков през януари да налага цензура и да забранява теми и гости в предаването "Денят започва с култура". Тогава СЕМ реши да прави мониторинг на програмата на БНТ за спазване на плурализма, който продължи над два месеца. Оказа се, че точно предаването, което Кошлуков води - "Още от деня", нарушава политическата равнопоставеност и работи в интерес на управляващите. СЕМ обаче реши да не наказва БНТ, а само да й обърне внимание, тъй като дисбалансът се получил заради старта на европредседателството.

СЕМ не направи нищо и по казуса с участието на бившия националния отбор по художествена гимнастика в реклама на хазартна игра. Заедно с още 7 институции регулаторът бе сезиран от "Национална мрежа за децата". Членовете му отложиха гласуването, като и досега не е ясно дали разгледаха случая изобщо. 

СЕМ не взе позиция и по редица важни теми като сриването на България на 111-о място в класацията на "Репортери без граници". Членовете му не се възмутиха и когато премиерът Бойко Борисов обяви, че свободата на словото е проблем на собствениците на медии. Регулаторът не взе отношение и по резолюцията на Европарламента за свободата на медиите и искането на издатели Брюксел да разследва медийната концентрация у нас."

„Лесно е да се предвидят действията на себелюбеца, трудно е да се отгатнат само действията на честните и безкористните хора.“

Фенимор Купър, американски писател, роден на 15 септември преди 235 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.