4 години затвор при първоначален строг режим - това е присъдата на Районния съд в Пловдив за 44-годишния Любомир Данчев, обвинен в подпалване по непредпазливост на тютюневия склад на ул. "Екзарх Йосиф" 13 през август 2016 г., съобщи БНТ.

Данчев бе обитавал иначе запустялата сграда като клошар. Пожарът в тютюневия склад, собственост на "Р.И.П.А" ООД причини щети за 3 695 870 лева, а от него пожарът се пренесе върху още три сгради, две от които са паметници на културата, наследство от големия дарител Кудоглу. Общо причинените щети според съдебната оценка са на стойност 11 784 537, 90 лв.

Макар и през август миналата година на брифинг в Пловдив главният прокурор Сотир Цацаров да увери медиите, че версията с клошаря е само една от възможните и че се работи упорито и по други, не беше открит друг виновник. Парадоксът е, че пожарът е тръгнал от покрива, което няма как да стане от една цигара. 

Данчев е в ареста още от задържането си дни след пожара.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Понеже всяко правителство, което управлява без съгласието на управляваните, по дефиниция представлява робство.“

Джонатан Суифт, ирландски писател, роден на 30 ноември преди 356 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие