МИХАЛ МИШКОЕД, в. „Стършел“

Стотици ВИП-персони от каймака на обществото се събраха в градинката пред черквата, за да изпратят в последния му път един от тях – виден представител на елита. Скъпият покойник се представи пред гостите в махагонов ковчег. При надигането на капака ясно се очерта фината кройка на костюма, тъмен, с дискретно райе, излязъл изпод шева на „Ерменджилдо Дзеня”. Сакото бе комбинирано сполучливо със светла риза на „Ив Сен Лоран” и стилна вратовръзка на „Версаче”. 

За погребението близките бяха отпечатали елегантни покани, на черен фон със златни букви бяха указани часът и датата на събитието, както и дрес-кодът – облекло официално. В забележка под линия бе добавена молба към гостите да не носят цветя и венци, за предпочитане са парите в брой. 

Елегантната дъщеря на покойника пое ролята на аниматор на събитието. Специално за церемонията тя бе в стилна тъмна рокля, малко над коляното, дело на дизайнера „Роберто Кавали”, с изрязано деколте, под което дискретно се къдреше дантелата на сутиен „Триумф”. След като даде многобройни интервюта за национални телевизии и радиостанции, младата дама отдели специално внимание на гостите. Щом приемеше съболезнованията, тя си правеше селфи с всеки – селфитата тутакси се качваха във Фейсбук и събираха лайкове. 

След индивидуалните снимки ВИП-персоните се строиха пред черквата за общ кадър. Под режисурата на опечалената дъщеря бяха направени няколко дубъла - събралото се множество изигра последователно състояния на дълбока скръб, на лека печал и на дискретно веселие. Бъдещата режисьорка в последствие ще монтира най-добрите кадри от погребението в дебютния си филм за своя баща. 

За да запечата събитието от птичи поглед, над градинката се изви дрон. Дублира го и хеликоптер – кадрите отвисоко са включени в предварителния сценарий. Те ще отразяват гледната точка на покойника, чиято душа, преди да отлети, наблюдава отгоре кои са присъстващите на собственото й погребение. 

В края на церемонията над градинката бяха пуснати и ято бели гълъби. Стресирани от ръкопляскания, някои от птиците оставиха следи по реверите на скъпите костюми и по дантелите на елегантните рокли. Но организаторите на церемонията увериха гостите, че това е на късмет. 

Неуловен от микрофоните остана случаен разговор – лелка, пресичаща градинката, попита случаен минувач: 

- Кого загуби елитът? 

- Чувството си мярка, госпожо! – отвърна минувачът. 

 

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…