След като на Централната гара в столицата беше развит спортът, дойде ред и на културата – площадът, известен със специфичната си миризма, ще става арт сцена. Новината беше съобщена тържествено от председателя на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков. 

До следващите местни избори ГЕРБ смята да удиви софиянци с „видеостена за селфита, филми и концерти” на гарата – каквото и да значи това. Важното е, че има европейски пари (8-10 млн. по европейската инициатива "Джесика"), които ударно ще се изхарчат, за да може Ротондата да се превърне в „сцена за култура и отдих”, докато пътниците влачат куфарите си през нея. 

„Дневно през предгаровия площад сега минават около 20 000 души. Целта е мястото да бъде посещавано от двойно повече хора и да се превърне в пространство за културни събития и отдих”, казва Герджиков. В световен мащаб не е известно транспортен възел, който и без друго не предлага никакви удобства, да има за цел да привлече двойно повече хора, които при това не се канят да пътуват. 

Идеята Ротондата да се превърне в арт център е на фондация "Под гарата", която преди две години представи проект в СОС, но не получи достатъчна подкрепа от съветниците и предложението им беше отхвърлено, припомня „Медиапул”. Сега очевидно съветниците от ГЕРБ, които имат мнозинство, са преосмисли позицията си и ще го направят, но с евтин европейски заем.

Проектът предвижда да бъде изградена сцена за културни събития, свободна зона за отдих със столове и маси и зона за хранене. В източната част на площада и ескалатора откъм ул. "Мария Луиза" ще бъде поставена видеостена. Ще се правят и тематични пазари – за Коледа и Нова година, за Великден, на фермера и т.н. За целта ще се обособи отделно място.

През миналата година "Пазари Възраждане" е направило неотложен ремонт на подлеза за 120 000 лв. В резултат там вече има камери за видеонаблюдение, денонощна охрана, патрул на Общинска полиция, осветление. Въпреки това, когато на човек му се наложи да слезе от метрото на гарата, смрадта така го удря в носа, че може да припадне. Явно камерите и охраната не вършат особена работа. 

Но важното е да се строи и да се усвояват европейски средства, за да може един ден внукът на днешния премиер да вика: „Не можете да боядисате това, дето дедо ми го е построил!”. Наистина ще бъде трудно. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята