„Пиши каквото харесваш. Друго правило няма.“

„Никое приятелство не е случайност.“

„Ако човек е преживял война, бедност и любов, значи животът му е пълен.“

„За жената всичко е по силите на мъжа, който тя боготвори.“

„Животът се състои от сълзи, подсмърчане и усмивки, като преобладава подсмърчането.“

„Не можем да си купим с пари и една минута време. В противен случай богатите щяха да живеят по-дълго.“

„Ако мъжете знаеха как жените прекарват времето си, когато са сами, никога нямаше да се женят.“

„Повечето жени са пораснали деца, а повечето мъже – малки дечица.“

„Парите са просто боклук в сравнение с истинската любов.“

„Глупаци има всякакви, но моля, не ставайте, докато не бъдете повикани поименно.“

„Денят на благодарността е единственият ден, за който може да се каже, че е изцяло американски.“

„Животът е това, което ценим повече от всичко, но пазим по-малко от всичко.“

„Любов, бизнес, семейство, патриотизъм, религия – това са само сенки на думи, когато човек гладува.“

„Всички ние трябва да сме провокатори, лицемери и лъжци всеки ден от живота си. В противен случай социалната структура ще се срине за ден. Трябва да бъдем актьори в присъствието на други хора също както трябва да носим дрехи. За наше добро е.“

О'ХЕНРИ – американски писател, роден на 11 септември 1862 г. Истинското му име е Уилям Сидни Портър. В повечето от разказите си описва собственото си време, ранните години на XX век. Много от сюжетите се развиват в Ню Йорк и най-често разказват за живота на обикновените хора: чиновници, полицаи, келнерки. Характерен за голяма част от историите му е неочакваният край. Приживе издава 10 сборника и над 600 къси разказа. Посмъртно са публикувани още три сборника: Sixes And Sevens (1911), Rolling Stones (1912) и Waifs And Strays (1917). Последната година от живота му преминава в дълги алкохолни нощи, влошено здравословно състояние и парични проблеми. Умира на 5 юни 1910 г. от цироза на черния дроб. 

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Не знам какво ни готви бъдещето, но знам, че трябва да остана позитивна и да не си позволявам да се отчайвам.“

Никол Кидман, австралийска актриса, родена на 20 юни преди 57 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…