„Не ме интересува кой седи в режисьорския стол - аз мога да върша работата си.”

„Искате да ме направите щастлив? Дайте ми интересна роля.”

„Най-големият ми страх са конфликтите. Няма нищо по-ужасно от тях. Никога не съм се бил и не смятам тепърва да го правя.”

„Всъщност аз нямам любими роли. Филмът си е филм, аз мога да се снимам във всичко - от романтична комедия до уестърн. Важен е самият процес на „играта“.“

„Ролята за мен е живот, това е всичко, което ме интересува и смятам, че се справям нелошо. Ако ми плащат малко, ще играя всичко в някоя малка трупа.“

„Цял живот съм живял със себе си, знам за себе си всичко. Когато се гледам на екрана – виждам себе си. Отегчително е.”

„Време е хората да започнат да разбират посланията, които им изпраща екранът.”

„Веднъж получиш ли ролята, няма за какво повече да се притесняваш. Ако си актьор, значи ще я изиграеш. Да го направиш не е сложно. Трудната част е да ти я дадат.“

„Ако си звезда, хората идват и гледат теб. Ако останеш актьор, идват да видят филма, в който играеш.”

„Искам да продължавам да живея, да преодолявам трудности, да продължавам да върша неща, които ме предизвикват.“

„Животът беше добър към мен, и аз трябва да съм добър към него. Затова искам да продължавам да живея, да преодолявам трудности, да върша неща, които ме предизвикват.”

„Очевидно е, че съм различен от тези, които идват при мен за съвет. А и аз не толкова давам съвети, колкото изслушвам хората. Добър слушател съм. В повечето случаи хората искат да говорят с някой, който просто мълчи и слуша.“

„Не е трудно да си актьор, къде по-трудно е да станеш такъв!”

„Обаянието е главното ми оръжие, то винаги побеждава агресията.”

„Трудно ми е да се гледам на екрана – това е скучно.”

„Не мисля, че изследването и формата са чак толкова важни. Впускам се в изследване единствено когато персонажът вече не сред живите или е въз основата на историческо лице. Изследвам само за да използвам живота му като източник на информация. Във всички други случаи това го прави сценария.“

„Една от любимите ми киноактриси е Шърли Маклейн, защото тя прекрасно владее изкуството да пести художествените средства. Разбирате ли, тя умее да се изразява не само чрез жестове. Но също така можете да разберете всичко дори и ако тя само премигва с клепки. Тя има изключителен самоконтрол и възможности. Аз самият също се опитвам да прилагам това.“

„Мартин Лутър Кинг не е чернокож герой. Той е американски герой.“

„Ненавиждам думата „хомофобия“. Това не е фобия. Вие не сте уплашени. Вие сте задници.“

„Можете да излезете от сянката на светлина. Сътворете големи неща!“

„Всички умираме, но само малък брой от нас наистина живеят.“

„Имам милиони долари в банката, но не мога да си купя здраве, да спася живота си. Имам семейство и милиони фенове по целия свят, но сега съм съвсем сам. Живях живота си по грешен начин и не искам това да се случи и на вас.“

„Къде са сега всички тези хора, които сте смятали за приятели, докато сте имали пари?“

„Винаги можете да спечелите още пари, но никога няма да можете да върнете времето.“

„Най-сигурният начин да загубиш е да се откажеш.“

МОРГАН ФРИЙМАН – американски актьор и режисьор, роден на 1 юни 1937 г. Има няколко номинации за „Оскар“, но печели за поддържаща роля в драмата на Клинт Истууд „момиче за милиони“. Незабравими са участията му в „Изкуплението Шоушенк“ „Робин Худ: Принцът на разбойниците“, „Седем“, „Смъртоносно влияние“, „Целуни момичетата“ и много други. Снима в България „Кодът“ през 2007 г.

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 166 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.