„Никога не вървя по магистрала. Карам по странични пътеки, насам-натам, докато си изградя образа. При мен няма постоянство и не повтарям нещата. Търся разни хрумвания, работя по-хаотично. Така нещата ми се получават по-добре.“

„Дразня се, когато някой бездарник се е наредил на първа линия или пък се чуди какви мръсотии да прави на хората, за да изпъкне.“

„Много свят съм видяла и през много кал съм преминала. Мога да кажа обаче, че съм изчистила всякакви боклуци около себе си и гледам да не обръщам внимание на разните му отношения към мен или изказвания.“

„Колкото по-нагоре отиваш, толкова повече враговете ти се увеличават и започват мръсотиите.“

„О, завистта българинът я умее най-добре.“

„Нейчо Попов беше мъжът на живота ми.“ 

„Не понасям мачовците, които пренебрегват детайлите в една връзка. Не ми се нравят полуотношения с човека отсреща - щом една врата се затвори, то е завинаги.“ 

„Наистина най-добрите хора понасят най-големи изпитания.“ 

„Колкото по-мъчително работя, толкова нещата стават по-добре. Ако тръгне много гладко, имам чувството, че няма да е толкова интересно."

„Може да се хвърлиш с главата надолу, но да се хвърлиш творчески, а не маниакално.“

„Убедена съм, че тежкото детство бележи с лоша карма бъдещето на човека, а хубавото го прави щастлив, щедър и добър.“

„Имам една хубава английска лупа. С нея чета ролите, и то репликите, написани с едър шрифт. Това вестник, това книга - забрави. Много ми тежи. Изоставам от новините.“

„Преди години се страхувах от смъртта, но сега не. Тя е неизбежна.“ 

СТОЯНКА МУТАФОВА – българска актриса, родена на 2 февруари 1922 г. Завършва класическа филология в Софийския университет „Климент Охридски“, Държавна театрална школа към Народен театър „Иван Вазов“ в София (1946-1947) и театралния отдел на Академията за изкуства в Прага, Чехословакия (1947-1949). От 1946 г. до 1949 г. работи в театър в Прага, а от 1949 до 1956 г. в Народния театър. Тя е един от основателите на Държавния сатиричен театър „Алеко Константинов“, където работи от 1956 до 1991 г. след това в Драматичен театър „Адриана Будевска“ в Бургас. Известна е с ролите си във филмови и телевизионни продукции като „Големанов“, „Вражалец“, „Милионерът“, „Новогодишна шега“, „Топло“, „Любимец 13“, „Кит“ и др. Известни нейни сценични партньори са Георги Калоянчев, Георги Парцалев, Апостол Карамитев, Невена Коканова.

Умира на 6 декември 2019 г.

 

  • ПРИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ

    Христо Бръмбаров  - корифеят на българското певческо изкуство 

    Внушителен е броят на неговите ученици - Гяуров, Гюзелев, Узунов, Селимски, Димитър Петков, Рафаел Арие, Гена Димитрова, Катя Георгиева,  Димитър Петков, Стефан Еленков,  Рада  Конфорти, Тодор Бонев, Лиляна Василева, Стоян Попов, Сабин Марков...

    ---

    Тази година се навършват 120 години от рождението му.

„Всички ние сме потенциални персонажи в роман. Разликата е, че персонажите в романите наистина живеят в пълна степен”.

Жорж Сименон, белгийски писател, роден на 13 февруари преди 122 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петте кьошета“: несглобяемият пъзел

 "Смятам романа на Панайот Карагьозов за остра реплика към цялото умилително носталгично венцехвалене на социализма, към който мнозина са се устремили да ни върнат не само чрез медиите и социалните мрежи, а и с конкретни действия", пише Алберт Бенбасат.

Вярвайте в чудеса!

 

„Не затваряй очи“ е въздействащ и топъл филм, необходим да сгрее загрубелите ни и потънали в света на материалното души...

Куинси Джоунс и несъществуващите формули за успеха

 

Между огромното количество от архивни материали, истинската ценност на филма "Quincy" се разкрива в непрофесионално заснетите кадри от телефона на Рашида Джоунс, които се появяват по-рядко, отколкото ни се иска.