„За да се твори, е необходима някаква динамична сила, а има ли по-могъща от любовта?”

„Нима благодарение на една единствена любов не разбираме същността на живота?”

„Композиторите и нотите са прикрепени един към друг – това е всичко.”

„Аз изобретявам музика.”

„В  моя живот на композитор аз се учех главно от собствените си грешки, а не от източници на мъдрост и знания.”

„Моята музика я разбират най-добре децата и животните.” 

„Истинският композитор през цялото време мисли за работата си. Той невинаги си дава сметка за това, но го разбира по-късно, когато внезапно научава, че трябва да продължи.”

„Както апетитът идва с яденето, така и работата носи вдъхновение, дори когато то не се е забелязвало в началото й.”

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

„Неизмеримо повече предпочитам женското общество пред мъжкото.”

„Добрият композитор не подражава – той краде.”

ИГОР СТРАВИНСКИ – руски композитор, роден на 17 юни 1882 г. Оставя дълбока следа в музиката през ХХ век, той е създателят на неокласицизма в музиката. През по-голямата част от живота си живее в чужбина – първо в Париж, после в Швейцария, а накрая в САЩ. Негов близък приятел е Сергей Дягилев – основателят на една от най-прочутите руски балетни трупи в света. За него той пише балетите „Жар птица”, „Петрушка” и „Пролетно тайнство”.  Работил е в Холивуд, преподавал е в Харвард. Умира на 6 април 1971 г. в Ню Йорк, но е погребан във Венеция до Дягилев. 

 

„Всеки мъж се нуждае от две жени – тиха домакиня и вълнуваща нимфа.”

Айрис Мърдок, ирландска писателка, родена на 15 юли преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...