„Наградите не значат нищо за мен. Моята работа е моята награда.”

„Актьорството е най-малкият от човешките таланти, и не е най-достойният способ да се прехранваш. В края на краищата Шърли Темпъл можеше да играе едва четиригодишна.”

„Публиката може да изиграе половината от ролята ви, ако й го позволите.”

„Да спазваш всички правила, означава да се лишиш от всички удоволствия.”

„Враговете са отлично стимулиращо средство.”

„Важен е животът. Да се движиш, къщите, семейството. Раждане и болка, и радост, а после — смърт.

„Смъртта ще бъде облекчение. Край на интервютата.”

„Ако се подчинявате на всички правила, ще изпуснете удоволствието.”

„Мечтата на всяка холивудска звезда е да е боготворена от американец, ухажвана от италианец, женена за англичанин и с таен любовник французин.”

„Хората ми се любуват сякаш съм някаква стара сграда.”

„Липсата на работа унищожава хора.”

„Не е ли забавно да остарееш?" е наистина ужасна заблуда. Това е като да кажеш: предпочитам да карам стара кола със спукана гума.”

„Вслушайте се в песента на живота.”

„Невзрачните жени знаят повече за мъжете от красивите жени.”

КАТРИН ХЕПБЪРН - американска актриса, родена на 12 май 1907 г. Впечатляваща е нейната скромност, независимост, интелигентност и елегантност. Тя е единствената носителка на 4 награди „Оскар“. Кариерата и продължава близо 7 десетилетия. Едни от най-известните филми, в които се е снимала са „Филаделфийска история“ (1940), „Познай кой ще дойде на вечеря“, „Лъвът през зимата“, „На златното езеро“ и „Утринна слава“, като получава "Оскар" за последните четири. Последното й участие е от 1994 г. във филма „Любовна история“ когато е на 87 г. През 1999 г. Американският филмов институт я обявява за най-добрата актриса в историята на Холивуд. Умира на 29 юни 2003 г.

 

 

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 142 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…