„Бях на същата възраст като Ане Франк. И двете бяхме на по 10 години, когато войната избухна, и на 15, когато тя свърши. Получих от приятел копие на книгата на холандски през 1946 г. Прочетох я — и тя ме съсипа. Способна е да стори това на много хора при първия си прочит, но аз не я четях просто като книга, просто като напечатани страници. Това беше моят живот. Не знаех какво точно ще прочета. Никога вече не бях същата — толкова много ми повлия тази книга."

„Париж винаги е добра идея."

Успехът е, когато посрещаш даден рожден ден и откриеш, че си останал съвсем същия."

„Нямам нужда от спалня, за да докажа женствеността си. Мога да демонстрирам също толкова сексапил, докато бера ябълки от дърво или стоя под дъжда".

„За красиви очи търсете доброто в другите; за красиви устни изричайте само мили думи, а за хубава стойка вървете с мисълта, че никога не сте сами."

„Докато остарявате, ще откриете, че имате само две ръце. Едната е, за да помагате на себе си, а другата – за да помагате на другите".

„Чух една мъдрост веднъж: Щастието е здраве и къса памет! Ще ми се да я бях измислила аз, защото е толкова вярна!"

„Обичам хората, които ме карат да се смея. Мисля, че това е нещото, което харесвам най-много, да се смея. Смехът лекува много болести. Може би е най-важното нещо у човек."

„Никога не съм смятала себе си за икона. Това, което другите мислят за мен, не е в моите мисли. Аз съм си аз."

„Женската красота не е в дрехите, които тя носи, фигурата, която има, или начина, по който си прави прическата. Женската красота се вижда от очите й, защото те са прозорецът към нейната душа – мястото, където е любовта".

„Най-важното нещо е да се наслаждавате на живота си и да бъдете щастливи - само това има значение."

„Вярвам в розовото. Вярвам, че смехът е най-добрият начин за горене на калории. Вярвам в целувките, в многото целувки. Вярвам в това да бъдеш силен, когато нищо не е наред. Вярвам, че щастливите момичета са най-красивите момичета. Вярвам, че утре е нов ден, и вярвам в чудеса."

„Красотата на жената не е в лицето, истинската красота на жената е отразена в душата й. Тя е грижата, която тя дава с любов, страстта, която тя показва. Красотата на жената расте с отминаващите години."

„Има червен нюанс за всяка жена."

„Елегантността е единствената красота, която никога не избледнява."

ОДРИ ХЕПБЪРН - английска филмова и театрална актриса, балерина и общественичка, родена 4 май 1929 г. Тя е от малкото артисти, печелили всичките четири най-престижни награди - „Оскар“ , „Еми“, „Грами“ и „Тони“. От 1960 г. има звезда на Холивудската алея на славата. Незабравими са ролите й в „Сабрина”, "Римска ваканция”, „Закуска в Тифани”, „Моята прекрасна лейди”, „Заедно в Париж” и др.

Умира на 20 януари 1993 г.

 

  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Вземи дрехите на най-великия човек и ще видиш едно голо, засрамено и безпомощно животно.“

Клайв Къслър, американски писател, роден на 15 юли преди 94 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

С реките на времето през страдание и възторг (ревю)

 

„Реките на времето“ е важен и необходим опус за днешното ни време и ярко достижение на българската историческа проза.

Анна Димитрова: за границата между германците и "придошлите"

 

Анна Димитрова посвещава вече втори свой роман на мигрантските деца в Германия - на неизбежните културни сблъсъци, пред които мнозина биха предпочели да си затворят очите...

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...