„Нито сега, нито някога съм била дива… Аз съм само Монсерат!”

„Не съм човек, който може да не прави нищо. Много е отегчително.”

„Обичам да пея с дъщеря ми. Партнирането на майка и дъщеря е много любопитно.”

„Всеки е роден със звука, малко или много. И този звук може да бъде развиван. Не говоря за вокална техника, нито за това как да се пее. Става дума за това как да се произвежда звук.”

„Няма по-голяма награда от това да даваш.”

„Имам голямо сърце.”

„До моя край – до края на моя живот или на моя глас.”

„Музиката на Рихард Щраус е най-хубавата за мен. Той наистина е последният романтик, един свят сам в себе си, един океан.”

„Когато певецът наистина чувства и усеща за какво е музиката, думите му автоматически зазвучават правдиво.”

МОНСЕРАТ КАБАЙЕ – най-известното испанско сопрано, родена на 12 април 1933 г. в Барселона. В дългия си сценичен живот е изпълнила огромно многообразие от роли на Росини, Белини, Доницети, Верди и останалите класици. Тя се записа и в историята на рокмузиката, след като пя хита „Барселона” заедно с вокала на „Куин” Фреди Меркюри (1946 - 1991). 

Умира на 6 октомври 2018 г.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.