„Аз принадлежа на жените по цял свят. Защо и други да не опитат как е с мен?“

„Ако има нещо, което е вредно за стомаха, това е да гледаш на телевизионния екран как актьорите разказват за личния си живот.“

„Ако актьор е неспособен да импровизира, означава, че е получил ролята след протекции от жена режисьор.“

„Няма връзка между размера на хонорарите и силата на таланта.“

 „Само този, който върви по собствения си път, никога и никой няма да го изпревари.“

„Кинозвездата е мъж, седнал на захарен трон под проливен дъжд.”

„Туземците от южните морета не говорят английски, но речникът им е достатъчен да поставят всички холивудски филми в две категории: пата-кюта и пляс-пляс.”

 „Актьор е този, който не слуша, когато не се говори за него.”

„Повечето ми проблеми са в това, че не съм в състояние да обичам дълбоко. Ето защо в отношенията ми с жените използвам дълга бамбукова пръчка с кожена примка на края. Поставям примката около врата, така че жената да не може да избяга или да се приближи. Това е като да ловиш змии.”

„Актьорската игра е израз на невротични импулси. Най-доброто от това е, че ми дава пари за психоаналитици.”

„На света няма нищо по-важно от актьорската игра. Тази професия даже е по-древна от проституцията. Човекоподобните маймуни и те играят.”

„Актьорът трябва да не забравя, че в залата седи зрител, който си е платил в брой, и не само за билета, но също така и за пуканки, кола. И той, зрителят, ще се чувства излъган, ограбен, ако актьорите на екрана не са в състояние да го накарат да вярва в тяхната игра. Това е така, когато зрителят забрави, че пред него се разиграва комедия. Аз не умирам на екрана, но публиката трябва да вярва в моята смърт.”

„Ако филмовият актьор не е в състояние да импровизира, получава ролята след протекции на съпругата на режисьора.”

„Щяха ли да ме аплодират, ако бях добър водопроводчик?”

„Мисля, че най-лошото влияние на насилието и ужаса е затварянето на хората в техния егоизъм, поведението на самозащита. Те не мислят за друго, освен да защитават себе си и състоянието си.”

„Да, моралист съм, макар и това да ви изглежда абсурдно.”

„Хомосексуалността е толкова на мода, че вече не е новина. Както голям брой мъже, така и аз съм имал хомосексуални случки, от които не се срамувам."

МАРЛОН БРАНДО – американски актьор, роден на 3 април 1924 г. Считан е за един от най-знаменитите филмови артисти на своето време. Носител е на множество награди – три „Оскар”-а, „Еми”, „Златен глобус”, БАФТА и др. Поставен е на четвърта позиция в 100-те най-велики актьори на всички времена от Американския филмов институт. Забележително е участието му в „Кръстникът”, „На кея”, „Трамвай желание”, „Последно танго в Париж”, „Да живее Сапата!”, „По Мисури”, „Апокалипсис сега”. Освен с постижения във филмовата си кариера става известен и с борбите, които води за гражданските права, свободата на коренните жители на Америка и други политически каузи. Личният живот на актьора е коментиран широко от жълтата преса. Умира на 1 юли 2004 г.

„Жените са глупави да претендират, че са равни на мъжете. Те ги превъзхождат и винаги са ги превъзхождали.“

Уилям Голдинг, английски писател, роден на 19 септември преди 113 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.