„Какво да се прави - човек все бяга от реалността.”

„Словото е изходното. И спорът дали театърът е самостоятелно изкуство или е придатък към литературата, е като този за яйцето и кокошката. Словото е велико нещо.” 

„Аз съм спонтанен човек, не планирам задачите си, всяка програма ме притеснява.”

„За да правя една пиеса, аз трябва да повярвам, че героите не говорят лъжи.”

„За мен е важен пътят към истината.”

„Достатъчно е човек да чете хрониките на Шекспир или неговите трагедии, за да се сблъска с феномена власт и да види кои са нейните подводни камъни.”

„Талантът намира начин да се изрази дори в най-неуютната среда.”

„Театърът, както и изкуството изобщо, е точно затова – да „масажира” позаспалите ни за духовното сетива.”

„Навикът ерозира способността да чувстваш, претъпява сетивата, прави ги невъзбудими. Воювам срещу инерцията, срещу превръщането на живота и театъра в делник. Но колкото по-бедно съществуваме, толкова по-голяма е опасността да изпуснем магията.” 

„Харесвам хубавия театър. Деля го на въздействащ и мъртъв, а не на традиционен и авангарден.”

„Аз съм дете на Чехов.”

„Театърът най-силно осветява невидимото.“

„Безличности наводниха политическия ни спектакъл.“

„Фетишизирането на пазара няма да направи човека по-щастлив.”

„Аз съм почитател на Фелини.”

„Смисълът на живота е в това, да даваш.”

„Не ти си важен, важно е това, което правиш.”

„Смъртта настъпва тогава, когато публиката престане да реагира и ръкопляска.”

КРИКОР АЗАРЯН – театрален режисьор и преподавател, роден на 14 март 1934 г. Работил е в различни театри, но най-дълго във Военния. Носител е на всички български театрални награди. Забележителни са спектаклите му по Чехов, Радичков, Шекспир, Н. В. Гогол, Иван Радоев, Боян Папазов, Т. Уилямс и Николай Хайтов. Умира на 14 декември 2009 г.

Има три книги посветени на живота и творчеството му – „Крикор Азарян - алхимия на играта”, „Човешкият цирк и Крикор Азарян” и „Ние с Коко. Крикор Азарян отблизо”.

Снимка: Театър „Азарян”

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Особено хубава е душата на нашия народ, в която са изразени: човечност, свенливост и трудолюбие – елементи, които през вековете запазиха племето ни от гибел

Владимир Димитров – Майстора, художник, роден на 1 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята