„Средно на всеки три дни съм сам на сцената лице в лице с публиката.”

„Чувствам се като малко момче, на което постоянно му предлагат нови играчки.”

„Моята сила е моят ентусиазъм.”

„Ако парите бяха единствената ми мотивация, щях да се организирам по-различен начин.”

„Гласът събира и предава лошото ти физическо състояние, емоционалните ти страдания и личните ти проблеми.”

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

„Винаги съм разучавал моите партии с оркестър, а не със пиано.”

„Атмосферата на театъра е моят кислород.”

„Пея и това е целият ми живот.”

„Когато бях млад, бях баритон и много далеч от възможностите, които имах след това като тенор.”

„Пеенето е форма на терапия.”

„Ожених се на 16, станах баща на 17 и се разведох на 18.”

„Ще докажа, че ме очаква голяма диригентска кариера.”

„Няма да се откажа да пея опера, докато гласът ми позволява.”

„С нищо не съм заслужил този глас.”

ПЛАСИДО ДОМИНГО - испански оперен певец, роден на 21 януари 1941 г. Той е един от най-добрите тенори в света. Напоследък обаче изпълнява партии на баритон както в младите си години. Записва и издава повече от 100 албума с класическа оперна музика, както и няколко албума с популярни испански любовни песни. Заедно с Хосе Карерас и Лучано Павароти изнасят незабравими концерти, с което популяризират сред широката слушателска аудитория класическото песенно изкуство. Организира и участва в редица големи благотворителни акции, давайки принос в събирането на милиони долари за жертвите на земетресения в Северна Америка, на болестта СПИН и др. Цялостният му артистичен и хуманитарен принос е оценяван многократно – носител е на високи американски, британски, френски и други отличия. Номиниран е от най-авторитетните издания на света за „Крал на операта“ („Нюзуик“), „Ренесансов мъж в музиката“ („Кориере дела сера“), „Най-велик оперен артист на модерните времена“ („Гардиън“).

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.