„Навремето, когато имах големите успехи в киното, театъра, в халтурата като излезех на улицата народът се струпваше, вървеше подире ми, сега го няма това нещо, сега ме забравиха.”

„Имаше някои от старите артисти от Народния театър умряха на самата сцена, по-щастлив от този момент няма.”

„Хубаво е да умреш на сцената, словото ти да умре там…”

„Малко ганьовци ли има в парламента?”

„Хубави години бяха, мама му стара! Къде са тия години...”

„Когато приемеш една роля, трябва да я заобичаш.”

„Като ги гледам млади актьори, веднага познавам кой ще стане добър.”

„Всички сме сменяеми. Не обичам тези, които се наричат звезди.”

„Нашият смях беше по-друг. Сега маймунджулък има много.”

„Бяха такива години, че каквото поисках, ми се даваше. Щом потрябва нещо по театъра, мен ме пращаха при Тодор Живков да го уредя. Имах му телефона.”

ГЕОРГИ КАЛОЯНЧЕВ – български актьор, роден на 13 януари 1925 г. Талантът му е забелязан от руския режисьор Борис Бабочкин през 1951 г. Дебютира в киното с филма „Утро над родината”. Има силно присъствие във филмите  „Специалист по всичко” (1962), Кондов във “Вълчицата”, инспекторът в “Инспекторът и нощта”, фокусникът в “Най-дългата нощ” (1969), “Привързаният балон” (1969), „Галилео Галилей” (1969), “Езоп” (1971), “Нощните бдения на поп Вечерко” (1981), “Бон шанс, инспекторе!” (1984), “За къде пътувате?” (1990), “Бай Ганьо заминава за Европа” и др. Играл е на сцените на Народния театър „Ив. Вазов” (1952-1957) и в Сатиричния театър от създаването му през 1956 г., участвал е и в постановки на Пернишкия работнически театър, Младежкия театър и Военния театър. През 2003 г. е публикувана мемоарната му книга „Жив съм, ваш съм!”. Умира на 18 декември 2012 г.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…