„Образованието не добавя ум.”

„За една страна да има велик писател е като да има второ правителство. Затова никой режим не е обичал големите писатели, а само незначителните.”

„Интелигент е този, чиято мисъл не е подражаваща.”

„Демокрацията в Русия не е заплашена, тъй като истинска демокрация у нас няма. Може да ни бъде отнето само нещо, което имаме.”

„Ако не умееш да използваш минутата, ще пропилееш и часа, и деня, и целия живот.

 „Притежавай само това, което можеш да носиш със себе си. Знай езици, опознавай страни, познавай хора. Нека паметта ти бъде куфар за път.“

 „Нека лъжата дойде на света, нека дори триумфира. Но не чрез мен.“

 „Единственият заместител на нещо, което не сме преживяли, е изкуството и литературата.“

„Някой, който си лишил от всичко, вече не е под твоя власт. Той е отново напълно свободен.“

„Ако не умееш да използваш минутата, ще пропилееш и часа, и деня, и целия живот“.

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

„Всеки, който веднъж е провъзгласил насилието за свой метод, неумолимо трябва да избере лъжата за свой принцип.“

„Битката между доброто и злото се води в сърцето на всеки човек.“

„Време е Западът да защитава не толкова човешките права, колкото човешките задължения“.

„Най-тежък е животът не на тези, които тънат в морето, които ровят земята или търсят вода в пустинята. Най-тежък е животът на този, който всеки ден, излизайки от дома си, си удря главата в горния праг на врата, защото е твърде нисък за него.“

„Човек си поставя за цел да покори света, но по пътя губи душата си.“

„Не равнището на благополучие донася щастие на хората, а отношението на сърцето и гледната точка върху собствения ни живот. И едното, и другото са винаги в наша власт, а това означава, че човек винаги може да щастлив, ако го иска, и никой не може да му попречи.“

„В нашата страна лъжата не е просто морална категория, а стълб на държавата.“

„Работата – както и тоягата – има два края: ако работиш за хората, дай качество; ако го правиш за началника – дай показност.“

„Когато истината е открита от някой друг, тя губи част от своята привлекателност.“

„Човек е щастлив, стига да избере да бъде щастлив. Тогава никой не може да го спре.“

„Думата реформа единствено прикрива процеса на кражба на национално наследство.“

АЛЕКСАНДЪР СОЛЖЕНИЦИН – руски писател, драматург и дисидент, роден на 11 декември 1918 г. Благодарение на него светът научава за системата на съветските лагери за принудителен труд (ГУЛАГ). Прокуден е от родината си през 1974 г. Носител е на Нобелова награда за литература за 1970 г. Много от книгите му са преведени на български – „Един ден на Иван Денисович“, „Раково отделение“, „В първия кръг“, „Архипелаг ГУЛАГ“ и др. Умира на 3 август 2008 г.

 

  • КНИГАТА

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин