Актьори, писатели, режисьори и музиканти, журналисти и историци от цял свят изпратиха писмо до президента на Русия Владимир Путин, с настояване той да гарантира правата на намиращия се в затвора опозиционер Алексей Навални. 

Френският в. "Монд" публикува апела на 16 април. Авторите, сред които са Светлана Алексиевич, Салман Рушди, Джъд Лоу и Ванеса Редгрейв, се обръщат към Путин, посочвайки, че Навални е задържан в колония, която „много адвокати и правозащитници наричат ​​„една от най-строгите в Русия“.  В същото време здравословното състояние на осъдения бързо се влошава, а искането му за приемане на избрания от него лекар е отхвърлено.

„Г-н Навални показва клинични признаци на тежко неврологично разстройство, има постоянна болка в гърба и загуба на усещане в краката и ръцете Той страда не само от силна кашлица и висока температура"q се казва в писмото. 

Както всеки гражданин на Русия, той има право да бъде прегледан и лекуван от избран от него лекар. След отхвърлянето на това искане той обяви гладна стачка на 30 март в знак на протест.

„Вие, като избран президент на Русия и гарант на закона, сте длъжни да гарантирати изпълнението на това искане“, завършва писмото.

Апелът е подписан от около осемдесет души.  Сред тях са писателите Патрик Зюскинд, Нийл Гейман, Дж. К. Роулинг, Елиф Шафак, Мартин Еймис, (и нобелистите) Светлана Алексиевич, Дж. М. Кутси, Орхан Памук, актьорите Бенедикт Къмбърбач, Джъд Лоу, Дейвид Духовни, Ралф Файнс, Иън Маккелън, писателят и актьор Стивън Фрай, историците Тимоти Снайдър и Ан Апълбаум, драматургът Том Стопард, фронтменът на Radiohead Том Йорк, музикантът Бьорн Улвеус от ABBA, режисьорът-продуцент Дж. Дж. Абрамс, както и още десетки учени, историци, журналисти, музиканти, режисьори, сценаристи.

В колонията Навални продължава гладната си стачка. По този начин той изисква от ръководството на колонията ИК-2 да допусне при него лекуващия го лекар. Преди това той се оплакваше от изтръпване на краката, кашлица и други здравословни проблеми. Федералната служба за изпълнение на наказанията (ФСИН) оцени състоянието му като задоволително и съобщи, че той няма нито коронавирус, нито туберкулоза.

Алексей Навални се озова в затворническата колония след жалба срещу него от ФСИН. Политикът, за когото се твърди, че има условна присъда по случая „Ив Роше“ от 2014 г. редовно пропускал посещения при инспекторите — по времето, когато беше на лечение в Германия след опита да бъде отровен. Съдът прие, че опозиционерът не се е съобразявал с условията на присъдата и замени условния срок с реален. 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.