"Дневник"

Стотина медии публикуваха днес във Франция отворено писмо, в което отправят призив за мобилизация в подкрепа на свободата на словото. Писмото е и в подкрепа на сатиричното издание "Шарли ебдо", което отново бе заплашено от терористичната организация "Ал Кайда", след като препубликува породили полемика преди няколко години карикатури на пророка Мохамед, предаде агенция "Франс прес".

Писмото бе публикувано в момент, в който във Франция тече делото срещу съучастници на нападателите срещу редакцията на "Шарли ебдо" и срещу еврейски супермаркет през януари 2015 г. "Шарли ебдо" препубликува карикатурите на пророка Мохамед точно в навечерието на началото на процеса.

В началото на седмицата Марика Брет, директорката на отдела за човешки ресурси на сатиричното издание, обяви, че е изведена от дома си заради заплахи срещу нея, сметнати за сериозни.

Препубликуването на карикатурите бе приветствано, но и критикувано, защото именно заради това "Ал Кайда" отправи нови заплахи срещу изданието. Редица мюсюлмански страни също осъдиха препубликуването.

"В резултат на публикуването отново на карикатурите на порока Мохамед на 2 септември "Шарли ебдо" отново е заплашен от терористични организации. Заплахите са истинска провокация насред процеса и се простират отвъд "Шарли", защото касаят също всички медии и дори президента на републиката", казва Рис, директор на сатиричното издание.

"Стори ни се необходимо да предложим на медиите да обмислят колективен отговор, който заслужава да бъде даден в тази ситуация", допълни той.

Тази мобилизация се изрази в отвореното писмо към френските граждани, което е на първа страница на "Шарли ебдо" днес. Писмото се появява и на страниците на изданията и на интернет сайтовете на медиите, които са го подписали. Сред тях има национални и регионални издания, основни телевизии, седмичници и радиостанции.

"Днес, през 2020 г., някои от нас са заплашвани със смърт в социалните мрежи, когато изразяват по-особени мнения. Медиите открито са набелязани за мишена от международни терористични организации. Държави упражняват натиск върху френски журналисти, "виновни", че са публикували критични статии", се казва в отвореното писмо, озаглавено "Заедно ние защитаваме свободата".

"Цялата юридическа база, разработена в продължение на два века за защита на вашата свобода на словото, сега е атакувана повече от когато и да било през последните 75 години", се казва в писмото. "Този път атаките идват от нови тоталитарни идеологии, претендиращи понякога, че се вдъхновяват от религиозни текстове", се казва още в текста.

"Ние имаме нужда от вас. От вашата мобилизация", се допълва в писмото и се подчертава, че враговете на свободата трябва да разберат, че "ние всички сме заедно техни категорични противници, независимо от различията в мненията и вярванията между нас самите".

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.