Като по традиция българските културтрегери избягват да коментират безобразията в страната. Все пак Теодор Ушев, Владо Руменов, Манол Глишев и Манол Пейков взеха отношение относно номинацията на  завършилия право в школата на МВР Иван Гешев. Предлагаме ви техните мнения, публикувани във “Фейсбук”.

Теодор Ушев: “Тоя новият гологлавец, дето преди още да е станал главен прокурор обяви враговете на "народната власт", за шеф на революционен трибунал ли се гласи, или за прокурор на демократична държава? Или това второто вече сме го зачеркнали? Вишински ли е учил, или закони?”

---

Владо Руменов: “Итересно, фб свали и снимката на Мусолини, за която не пиша, че е на Гешев, след минути, а Манолглишевата снимка на Мусолини с подобаващ текст продължава да си стои, даже съм я споделил...

Странна работа…”

---

Манол Глишев: “Някакъв човек споделил моя публикацийка срещу Гешев в политическа група. Групата обаче е герберска... и се почва едно: "Ето, Глишев е комунист", "Ето, на комунистите им трепери под лъжичката от името на Гешев", "Ето, Манолчо, Гешев идва за вас"... 

Стана ми смешно. Тролчетата на ГЕРБ са невероятно прости. Сами не си вярват и заработват хонорарите си с много жалка халтурка. На техен фон даже Велислава Дърева звучи почти като хомо сапиенс. 

А Гешев и гешевчетата ще бъдат пометени. Рано или късно тук ще има справедливост. И ще ми е безкрайно драго да участвам в разкъсването и изяждането на чутрите, за да се радвам на една по-хубава България после.”

---

Манол Пейков: "Това е нашата работа -- и тя е не по-малко важна от всяка друга работа, с която сме се захванали.

От всяка друга работа, на която сме се посветили.

Всяка друга работа, от която зависим, за да изхранваме семейството си. За да оцеляваме телом и духом.

Това е нашата работа: да оставим на децата си държава, на чиито институции да можеш да вярваш и да се уповаваш -- а не институции, от които да се криеш и да се страхуваш.

Държава, в която има свобода на изразяването. Свобода на придвижването. Свобода на мисълта.

Държава, в която можеш да бъдеш пълноценен човек -- а не получовек, който си има един живот за пред хората и друг живот за пред семейството и приятелите.

Държава, която поставя законите над всеки друг интерес и влага всички сили и средства, за да гарантира тяхното спазване.

Държава, която гарантира на гражданите си равенство пред закона, без оглед на тяхната раса, етнос, пол, социално и финасово положение, или сексуална ориентация.

Държава със стабилни демократични устои -- каквито не съществуват и не могат да съществуват без разделение на властите."

Пейков призова за участие в протеста в четвъртък сутринта пред Висшия съдебен съвет в столицата срещу избора на прокурора с думите: "Утре, в 9:00 сутринта. Наложително е. Иначе всичките ни усилия да живеем нормално губят смисъл."

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Публиката може да те накара да се чувстваш полубог, но когато слезеш от сцената – отново си нормален човек.“

Дейвид Ковърдейл, английски рок певец, роден на 22 септември преди 70 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.