Българското правителство харчи безпрецедентно парите на европейските данъкоплатци, но нейните реставрирани археологически находки изглеждат като бутафорни, пише английският „Дейли мейл“, цитиран от news.bg. Досега от европейските фондове са усвоени 80 млн. паунда, които обаче  по никакъв начин не са отишли за адекватно реставриране. 

Вместо да връщат бившата слава на крепости от миналото, строителните работи са подигравка, коментира в. "Дейли мейл".

Изданието уточнява, че България е изразходвала 80 млн. паунда, които са дошли от Фонда на ЕС за регионално развитие.

Един от ярките примери за бутафорна реставрация е крепостта Кракра. Все пак местните власти от Перник са обещали да премахнат лошата реставрация.

Другите мними реставрации са Траянови врата и византийската крепост Яйлата. Очаква се от Брюксел да започнат ревизия на средствата, които са изхарчени досега.

„Критиците ме мразят повече, отколкото аз мразя тях.“

Мишел Уелбек, френски писател, роден на 26 февруари преди 68 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Да, както винаги - 80.8%
Да, за първи път - 0%
Не, предпочитам друго - 15.4%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели

"Най-дългата нощ" - майсторска работа. И днес се гледа с удоволствие

 

Филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков