Сирийският художник Абдула Ал Омари, който нашумя с това, че нарисува световните политически лидери като бежанци, откри изложба в Дубай, съобщи CNN. 

Рисунките са включени в цикъла „Уязвима серия“. Омари, който има статут на бежанец в Белгия, се опитва да преосмисли собствения си житейски опит.

„Да бъдеш бежанец – това е като тумор в тялото, който не зависи от теб, но той няма къде да отиде до последния ти час. Ето защо ние трябва да се справим с това“, казва художникът. 

Омари се надява, че изобразени по този начин, лицата на политиците биха предизвикали съчувствие. Дали това ще стане зависи от гледната точка на зрителя. 

Най-голям интерес предизвикват портретите на Тръмп, Путин, Меркел и Асад.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.