БОЙКО БОГДАНОВ, "ФЕЙСБУК"

ДУМИ ЗА СБОГОМ:

Отказвам!

Отказвам повече да работя с тъпи артисти, които обичат себе си в изкуството, а не изкуството в себе си. Отказвам да повтарям стотици пъти на затъпели хористи на кой такт и коя нота да ЗАПОМНЯТ мизансцена си,докато вниманието им е в клюките и в лютеницата.

Отказвам всякакви срещи на недочукани сопрани с мъжемутрите им - спонсори на неведението им, как се фонира „фа“ от Царицата на нощта, изписана от тъпото копеле Моцарт.

Отказвам на тъпи тенори да ги хваля псевдохудожествено, само и само за да повдигна летвата на тъпашкото им самолюбие и да ги успокоя, та да не личи рошаво тяхната природна неспособност да изпеят поне едно чисто „си“.

Отказвам да дообяснявам на верноподаници-партийци-директорчета на театри и опери що е то „художествена идея“„зрителски таргет“,“родова памет“ и „културна, а не финанЦЦЦова рентабилност“.

Отказвам всички калпазани осветители.

Отказвам всички калпави озвучители.

Отказвам мижавите си хонорари.

Отказвам се от ненужната просветителска дейност да разяснявам що е то „авторско право“ на невежи персонажи, достойни за перото на Илф и Петров.

Отказвам срещите си с полуневежи театроведки - на длъжност „драмартурзи“ на театри, чиито бузи на гъза са повече от езиците, които знаят - и естетически, и лингвистично.

Отказвам да допълвам снизходително списъци с партийни, парламентарни и пр. административни временни джуджета за покани на премиерата, дето няма да дойдат или, ако случайно дойдат, ще им се лигавят в подножието други, още по-дребни джуджета и свита.

Отказвам твърдението, че съм горд с професията си, която упражнявам по принуда ПРЕДИМНО С КОМПРОМИСИ, ВКЛЮЧВАЙКИ ПОРАДИ НЕВЪЗМОЖНОСТ И БЕЗАЛТЕРНАТИВНОСТ В ИЗПЪЛНИТЕЛСКИТЕ СЪСТАВИ ФАЛШИВИ НОТИ БЕЗ МИМИКА, БЕЗ ТЕХНИКА НА ЖЕСТА, БЕЗ АРТИКУЛИРАН ПРАВОГОВОР И ПР. АЗБУЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРОФЕСИЯТА НА АКТЬОРА, КОЯТО ТЕ СИ МИСЛЯТ, ЧЕ ЗНАЯТ, НО НЕ ВЛАДЕЯТ И ДЕВАЛВИРАТ, ОБЛАДАНИ ОТ НЕРАЗБИРАЕМО ЗА МЕН ТЕЛЕВИЗИОННО САМОЧУВСТВИЕ. 

Отказвам моралния кич да се разхождам по „Раковски“ и да се преструвам, че не виждам заглавията на представяните „спектакли“, които се оспорват едно-друго в безочието, тъпотата и пошлостта на шарените си картинки и наименованията си.

С всичко гореспоменато не се заслужаваме взаимно.

Затова отказвам участието си по-нататък от това позорно „оцеляване“ в консенсуса на взаимното унижение.

26 май 2017 г.

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„В поезията има двама гиганти – суровият Омир и финият Шекспир. В музиката също има двама гиганти – мислителят Бетовен и супермислителят Берлиоз.”

Модест Мусоргски, руски композитор, роден на 21 март преди 186 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Убийство на булевард „Стамболийски“ или роман учебник по съвременно обществознание

Тази книга има и поколенчески, носталгичен привкус. Тя звучи преди всичко с гласа на героя, който е най-близо до възрастта на автора – чрез спомените, езика, начина на мислене (познаваме го ясно и от предишната му повест „Старецът трябва да умре“)...

Когато залогът е по-голям от живота…

Сюжетът на „Залог“ е поднесен увлекателно и непосредствено, но в него има излишна орнаменталност – дразнят протяжните сцени в чифлика на Паница, с неизбежните хора , песни и гърмежи, напомнящи стилистиката на Миклош Янчо, разкриването и овладяването на заговора напомня нощно театрално шоу...

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...