Александър Петров (ХІІ кл.) от Пловдив и Васил Георгиев (ХІ кл.) са изпратили писмо до министъра на образованието Тодор Танев, в което се аргументират защо двусменният режим създава проблеми да учещите, съобщи БНР.
„Пишем Ви във връзка с нашето ежедневие в училищата, което искаме да променим. Предложенията, които ще Ви представим, са направени въз основа на това, което виждаме всеки ден и според нас не е правилно да е така. Това са първите идеи, които искаме да Ви представим. Ако сте готов да ни изслушате, сме подготвени за диалог. Ние сме една от малкото страни в Европа, в която има двусменен режим. На Запад и съответно в по-голямата част от света учениците започват занятия след 8 ч. Едносменният режим в училищата ще реши някои от проблемите, пред които са изправени учениците”, се казва в писмото .
Те обръщат внимание и на проблемите на тези ученици, които са принудени да пътуват дълго. Момчетата предлагат промени в стопанисването и ефективното използване на сградния фонд на училищата, както и увеличаване на финансирането им. По примера на други държави в Европа, учениците смятат, че трябва да бъде дадена свобода на учителя в това какъв учебен материал да преподава и къде да стане това.
Според педиатъра д-р Петринка Крачанова, ранното ставане на учениците наистина е проблем за много от тях предвид концентрацията и времето, което отнема на децата да стигнат до учебните заведения.
„Като цяло учебният режим трябва да е съобразен с възрастта на децата, с трафика и урбанизацията. Сега, за да стигне едно дете в 8 ч. в училище, то трябва да стане в 6 ч. Затова е хубаво, ако позволяват условията, учебните часове да започват по- късно, но и учениците да си лягат по- рано“, препоръчва педиатърът.