Валери Йорданов - актьорът от Народния театър "Иван Вазов", си обръсна главата по време на видео, заснето от дома му и излъчено в канала му в YouTube, съобщи "Дневник". Той е направил това в знак на протест срещу директора на театъра Васил Василев и пиарката на институцията Велислава Кръстева, "защото те ни изкорубиха душичките". Йорданов иска и оставката на Василев.

Актьорът е сред организаторите на подписка в подкрепа на режисьора Александър Морфов. В края на октомври на вратата на офиса на Велислава Кръстева, бивш пиар на ДПС, се появиха надписи "ДПС", "Връзки с обществеността на Ахмед Доган" и "Изчезвай". Впоследствие Морфов призна, че той е "известният извършител и че не се е крил".

 Йорданов твърди, че по време на заседание на комисията, която установява дали Морфов е нарушил Закона за защита от дискриминация, Васил Василев му е казал "ти там си трай". "Няма как аз да си трая там, когато срещу себе си виждам такова управление между 1976 и 1984 г.", подчертава актьорът.

Срам го е от страха на колегите си в Народния театър, но не ги обвинява, защото всеки има семейство и деца, но го е срам, че все още има хора, които разчитат на този страх и "правят от нас никои". "Почвам да се срамувам, че съм българин. Няма да ви го простя това", категоричен е Валери Йорданов.

Той споделя, че снощи, след края на събирането на подписи, "едно птиченце дойде и ми прошепна", че човек, който работи в Народния театър, е бил уволнен, защото се е подписал на подписката в подкрепа на Морфов. След 10 минути обаче са му се обадили и са му казали, че няма да го уволнят, но "вече да си трае и да внимава".

Актьорът казва, че служители на Народния театър са принуждавани да напускат, като в началото на директорстването на Васил Василев всичко е било наред. В един момент обаче десетина дългогодишни служители на театъра, които "перфектно" са изпълнявали служебните си задължения, са започнали да напускат.

Йорданов дава пример със служителка "инспектор салон", чиято врата е била разбита. По думите му Кръстева е казала по този повод, че това е било направено, "защото се разширяваме". Кръстева също така коментирала, че възрастните хора трябвало да си търсят на друго място работа, а "ние ще доведем млади служители, наши хора".

Йорданов увери, че може да докаже твърденията си и че има свидетели. Освен това Кръстева попитала друга по-млада служителка на театъра дали иска да заеме нейното място, но тя показала солидарност с нея и също напуснала театъра.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Библио-сарайският синдром

    В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава

„Особено хубава е душата на нашия народ, в която са изразени: човечност, свенливост и трудолюбие – елементи, които през вековете запазиха племето ни от гибел

Владимир Димитров – Майстора, художник, роден на 1 февруари преди 141 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята