КИРИЛ КАДИЙСКИ," Фрог нюз"

Постъпката на Александър Морфов е осъдителна, но обяснима. Докато поведението на Велислава Кръстева е обяснимо, но осъдително. Ако на някого това му се струва твърде афористично, да го кажем и с по-прости думи. Да назовем нещата със собствените им имена.

При световно известния режисьор имаме Акт на Бунт. А при известната само в българските политически кръгове г-жа е налице арогантно поведение, предизвикало този акт на отчайваща безизходица. В случая желанието изкуството да бъде оставено в ръцете на творците в храма, в който те служат, е изригнало срещу наглостта да демонстрираш политически пристрастия и покровителство от политическа централа, която и да е тя.

И още по-просто, за ония, които нямат елементарно чувство за мярка, за благоприличие, че дори и за домашно възпитание: не само нетактично - недопустимо е, когато работиш в институция като народния театър „Иван Вазов” да се появяваш на обществено място (най-малко пред урните, които са постоянно под обективите) с широко коментирана политическа личност. Или казано така, както си го мислят и тези, които го правят: да показваш, че имаш чадър, макар и поизносен и тук-таме като кърпени гащи! Колкото и съблазнително да е това за такива като теб.

Демонстрацията на сила и злоупотребата с нея води до ответното: безсилието на Бунта. Все пак всяка Бастилия трябва да бъде срината. Засега вратата е белязана. Къде е таранът? Къде са хъшовете?

Колкото до директора, световно неизвестният Васил Василев, опитващ се – театър сме все пак - да играе Василев, нещата са от ясни по-ясни. Примери много. Един от последните - Боил Банов. Никой в изкуството, за кратко на върха – в нозете на политиците, макар и целият окалян - и после пак там откъдето си дошъл: Никой в

Нищото...

 Поздравявам с този мой сонет (нищо че вече е публикуван, нека го има и тук, щом го препечатват) Александър Морфов и ще повторя това, което казах наскоро и по Дарик радио: Никакво напускане, никакви оставки, никакво бягство. Ще се биеш докрай. За да не се наложи утре да огласяте сцената на народния театър с „вай, вай, Дездемона! Вай керата!” Което да отеква в празния салон.

За да не кажат утре и за теб: Бедний, бедний Морфов, защо не умря на Гредетин? Анадънму? Кураж!

НА НОВИТЕ БЪЛГАРСКИ ПАТРИОТИ

А вий, вий сте идиоти...

Христо Ботев

Кои сте вие? Червендалести потомци ли на Мазната?

Иванчо-хаджипенчовци? И вие там? Пред святия олтар!

Не куцате от стари рани, ни от пушка рязната,

в крачола скрита... Празни са крачолите ви, агалар!

 

И няма ви във вятърната запустяла мелница,

наречена България... Духът бездомен на един ли хъш

из нея броди – ще ви стряска... От Браила чак до Мелник са

безкръстните им гробове! И поругавани! От вас! И неведнъж!

О, не! От вас не ще извика никой: хляб или свинец!

И сабята си няма да сроди с венец!

В сърцето на поета мъст кипи! Отпаднало, без сила, то

поне едно все още може – да ви прокълне, лоясали свине:

как утре паметник ще вдигнете на някой нов светец,

ако самите днес не го качите на бесилото!

„Странно е, но съм по-добър в театъра. Чувствам сякаш разцъфвам пред публиката.“

Хю Грант, британски актьор, роден на 9 септември преди 64 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.