Две трети от служителите на столичния Музикалния театър са се подписали в подкрепа на постигнатите резултати на театъра през последните седем години по време на управлението на директора на Държавния музикален и балетен център Марияна Арсенова. Близо 200 човека от колектива искат да бъде отменен проведения на 3 ноември тази година конкурс за директор на ДМБЦ- София, заради юридически нередности при подготовката и провеждането му. 

Според резултатите от този конкурс досегашният директор на Музикалния театър - Държавен музикален и балетен център- София - е класиран на трето място и дори под чертата. Подписалите се служителите от театъра издигат доводи в подкрепа на Марияна Арсенова, сред които положителните финансови резултати и пълните салони на театъра. Ето част от аргументите - от отрицателен финансов резултат в размер на 551 000 лева за театъра и опасност от закриване на културния институт през 2015 година при предишния директор - по време на управлението на Марияна Арсенова само за 2019 година театърът е постигнал положителен годишен преходен остатък в размер над 3 милиона лева.

Това извежда театърът в челната тройка на най-успешните национални културни институти. По време на управлението на Марияна Арсенова заплатите на служителите са увеличени 114 процента, а с последното увеличение то е вече 170 процента. Новият съвременен прочит на класически оперетни заглавия и поставянето на големи световни мюзикъли, сред които „Фантомът на операта“, „Цигулар на покрива“, „Булевардът на залеза” са напълнили салоните на Музикалния театър и са привлекли нова и млада публика. Издигнат е престижа на театъра и на международната сцена чрез организирането и провеждането, вече две поредни години, на международния Софийски фестивал на музикалния театър. Многобройните награди и отличия от Министерство на културата, Столична община, Съюза на българските музикални и танцови дейци, получени по време на седемгодишното управление на Марияна Арсенова, затвърждават престижа и мястото на Музикалния театър сред водещите културни институти в страната.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.