Световноизвестната оперна певица Александрина Пендачанска публикува в профила си във фейсбук писмо до генералния директор на БНР, в което обявява оставката си от Обществения съвет на медията. То идва след последното предаване на Петър Волгин "Политически некоректно".

Ето пълния текст:

ДО

ГЕНЕРАЛНИЯ ДИРЕКТОР НА БНР

Г-Н МИЛЕН МИТЕВ

Уважаеми г-н Митев,

Моля, считано от днес, 10 април 2022 г., да приемете оставката ми като член на Обществения съвет на Българско национално радио. 

След серия разменени писма между Вас и Обществения съвет и след последното издание на „Политически некоректно“, за жалост констатирам, че няма реален резултат от нашето настояване дезинформацията и пропагандата в предаванията, водени от Петър Волгин да бъдат преустановени.

Г-н Волгин злоупотребява с ефира на обществената медия от години. Чрез коментарите и гостите, които кани, неговите предавания са се превърнали в канал за разпространение на дезинформация и фалшиви новини, от които се провежда откровена пропутинска, антиевропейска и антиевроатлантическа пропаганда, която противоречи на обществения интерес и мисията на Националното радио. 

В условията на война, започната от руската агресия и водеща се на няколкостотин километра от границите на България, това е особено тревожно. Поради тази причина, като член на Обществения съвет на БНР, от тук нататък не желая името ми да бъде асоциирано с медия, която в лицето на Петър Волгин се свързва с най-порочните, антидемократични и пропагандни практики на страната - агресор и престъпния режим на президента й,  Владимир Путин. 

С уважение,                                                                                               

Александрина Пендачанска      

10.04.2022 г.    

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 121 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана