ЗДРАВКА ЕВТИМОВА, Програма "Христо Ботев"

“Гласът на творците и интелектуалците е не само мощно оръжие, той е пътека към постигане на мир. Интелектуалците и творците не държат в ръцете си оръжие, но техният ум и смелост – да застанат срещу войната, е най-важното мерило на истината за времето.

Ако творческият човек не застане категорично срещу войната, срещу виновника за тази война, то той няма право да се нарича човек, който създава изкуство.

Днес е това тежко време, в което всеки един много открито трябва да изяви позицията си срещу агресора Путин и подкрепата си за страдащия народ на Украйна.

Да каже думи на болка за онези руснаци, които са принудени, въпреки волята си, да участват в тази убийствена, престъпна и грозна касапница.

Защо така се случва, че когато загинат последните свидетели на предишната война, избухва нова въпреки мемориалните паметници?! Какво иска да ни покаже това – че човечеството е по-слабо от войната ли?! Както казва Айнщайн, “Не зная какви оръжия ще се използват в Третата световна война, но ако има Четвърта, тя ще се води с камъни и сопи.

Според мен единствената реакция в такива случаи е солидарността и обединената позиция на творците от всички страни на света.“

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин