"Ваксинацията е едно голямо чудо, което научните работници успяха да реализират в толкова кратко време. Ваксините ще ни спасят от тази средновековна чума".

Това каза пред БНР оперната прима Райна Кабаиванска, специален гост в предаването "Хоризонт за вас" дни преди началото на нейния 21-ви Майсторски клас в НБУ, който ще започне във вторник и ще продължи до края на септември. Прослушването ще е на 6 септември 2021 г. 

Кандидатите трябва да са със завършено музикално образование или студенти в музикални академии и университети и да бъдат до 32-годишна възраст. За конкурсното прослушване кандидатите е необходимо да подготвят пет арии. Прослушването се провежда лично от Райна Кабаиванска, която избира десет активни участници. Възможен е и допълнителен прием на курсисти. На разположение на участниците са пианисти-корепетитори и преподавател по италиански език.

Оперната прима определи организацията на майсторските ѝ класове като чудо и подчерта, че няма притеснение от това, че той ще се проведе присъствено в условията на епидемията от Covid-19.

Маестра Кабаиванска изказа недоумение от недоверието във ваксините и заяви, че "наличието на средна интелигентност би трябвало да подскаже, че ваксинацията е единственото средство срещу много страшни болести":

"Не ми е ясно защо се ражда проблем с ваксините, когато ние сме в такова опасно положение. Според мен това е единственото средство, което ще ни спаси!".

В своя майсторски клас Райна Кабаиванска работи върху усъвършенстването на вокалната техника и актьорска интерпретация на участниците в избрани от тях произведения. Най-добрите участници се представят в Галаконцерт с оркестъра на Софийската опера и балет. На лауреатите, показали особено високи постижения по време на майсторския клас и Галаконцерта, се присъждат стипендии от фонд „Райна Кабаиванска“ в НБУ за обучение в Италия. Изявени участници в класа ще получат и възможност за участия в спектакли на Софийската опера и балет, концерти на Софийската филхармония и други.

"Моята роля е да предам на младите, на новите поколения това, което аз съм научила, което взех от старите поколения. Да бъда някакъв мост от това артистично минало, за да не спре този поток от богата традиция, култура и изкуство. Аз се виждам в ролята на мост между две поколения, това е най-важната роля, която мога на тези години да изпълнявам", сподели оперната прима пред БНР.

По думите на маестра Кабаиванска днес не може да се каже, че сме в Златния век на операта, защото е променен светът и техническите средства са променени:

"Най-важно е да остане тази традиция. Най-важната роля, която мога да изпълнявам, е на преподавател на старите италиански традиции, защото в Италия се ражда операта и оперната италианска школа е била винаги на първо място".

В своя майсторски клас Райна Кабаиванска работи върху усъвършенстването на вокалната техника и актьорска интерпретация на участниците в избрани от тях произведения. Най-добрите участници се представят в Галаконцерт с оркестъра на Софийската опера и балет. На лауреатите, показали особено високи постижения по време на майсторския клас и Галаконцерта, се присъждат стипендии от фонд „Райна Кабаиванска“ в НБУ за обучение в Италия. Изявени участници в класа ще получат и възможност за участия в спектакли на Софийската опера и балет, концерти на Софийската филхармония и други.

"Моята роля е да предам на младите, на новите поколения това, което аз съм научила, което взех от старите поколения. Да бъда някакъв мост от това артистично минало, за да не спре този поток от богата традиция, култура и изкуство. Аз се виждам в ролята на мост между две поколения, това е най-важната роля, която мога на тези години да изпълнявам", сподели оперната прима пред БНР.

По думите на маестра Кабаиванска днес не може да се каже, че сме в Златния век на операта, защото е променен светът и техническите средства са променени:

"Най-важно е да остане тази традиция. Най-важната роля, която мога да изпълнявам, е на преподавател на старите италиански традиции, защото в Италия се ражда операта и оперната италианска школа е била винаги на първо място".

"Операта може да бъде и школа за култура, за стил, за епоха и за едно историческо виждане. Операта дава емоция, това е ролята на изкуството", смята оперната прима.

 

Интервюто на Даниела Големинова с Райна Кабаиванска в предаването "Хоризонт за вас" можете да чуете от звуковия файл тук.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Истина е, че всеки се измерва със своя мярка и мерило.“

Хораций, древноримски поет, роден на 8 декември преди 2086 г.

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек