В едър план

Ирина Акташева е родена на 6 октомври 1931 г.

Във вторник беше премиерата на новия филм за Джеймс Бонд с участието на Даниел Крейг – „Смъртта може да почака“ (No Time to Die).

 

 

„Ако мен ме освиркат на представление или на прожекция на филм, в който участвам, аз сериозно ще се замисля какво правя, защото по този начин аз повличам целия спектакъл, целия филм и това рефлектира върху моите колеги", казва актьорът.

 

Той обича обмислените рискове и работата в различни жанрове. Когато се чувства изчерпан в игралното кино се обръща към документалистиката, където също демонстрира пристрастие, очакван професионализъм и категорични успехи.

 

 

За събитието пристигат музиканти от цял свят, за да уважат своя учител, колега и приятел

 

Освен актьор и режисьор Редфорд е и съосновател на фестивала за независимо кино "Сънданс".

 

Легендарният режисьор: "Светът е тежко болен. В кината се прожектират нови филми, но вече я няма надеждата, че благодарение на тях светът ще разбере грешките си и ще намери нов път към щастието"

35 години ни делят от неговата смърт.

„Когато правиш пиеса, интерпретираш творба, която вече съществува. При филмите не е така.“

Сидни Полак, американски режисьор, роден на 1 юли преди 88 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.