Directors UK - професионалната асоциация на филмовите и тв режисьори, отправи препоръка любовните сцените да се избягват, заради Covid-19, съобщи "Сега", цитирайки английският "Гардиън". Кинаджиите бяха посъветвани да търсят вдъхновение в класически романтични истории като "Казабланка", където между Хъмфри Богарт и Ингрид Бергман почти липсва физически контакт. За сметка на това сцени като тези в "Първичен инстинкт", "9 1/2 седмици" или "Последно танго в Париж" (макар че там не всичките са лице в лице) представлявали повишен риск в новата епидемична обстановка, тъй като напълно игнорират социалната дистанция. 

Препоръките включват показване на други елементи, провокиращи въображението на зрителя да си представи непоказаната гореща сцена - например събличане/обличане в кадър, движения под завивка, затварянето на врата на спалнята и др.

Directors UK дава идея за използване на някогашния "Кодекс Хейс", създаден от Холивуд през 30-те години и позволяващ само косвеното изобразяване на еротични действия на екрана. Този път той няма да влезе в употреба поради целомъдрие и грижи да не се развращава публиката, а за да се намали опасността от инфекция между актьорите. 

Режисьорът Бил Андерсън ("Доктор Ху"), който е част от екипа, работил върху препоръките от юни насам, обаче признава, че сериали като I May Destroy You и Normal People, които съдържат множество секс епизоди, едва ли ще могат да последват новите правила. 

Той посъветва директорите да търсят различен поглед към интимността, а също и да се замислят дали наистина конкретната секс сцена е необходима за наратива. "Интимността не е биология", подчерта той, "а взаимно уязвимост и доверие между човешки същества. Ако заснемеш секс сцена, в която липсва интимност, всъщност си заснел по-лош вариант на порнография". 

Режисьорката на нашумелия сериал по "Нетфликс" "Короната" Джесика Хобс също препоръча на колегите си да мислят нестандартно. 

В продукциите, където сексуалните сцени са неотменна част от филмовия разказ, се препоръчват използване на дигитални изображения, употреба на технологията motion capture, син екран или анимация за композиране на изображението, а също и ангажиране на актьори, които са двойка и в живота, за да отпадне нуждата от спазване на социална дистанция помежду им. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята