Френски съд осъди за плагиатство Горан Брегович (65), съобщи dnevnik.hr. Той трябва да плати на френския музикант Ерик Масиас (76) 1 милион евро заради кражбата на композицията за "Аризонска мечта". Само в САЩ той е спечелил от нея над 7 млн. евро. Брегович е първият музикант от Балканите, който е осъден на такава голяма сума.

Делото продължи десет години. "По-добре късно, отколкото никога!", е коментирал французинът. "Аризонска мечта" е един от най-касовите филми на Емир Кустурица и Брегович през 90-те години с участието на Джони Деп и Фей Дънауей.

Преди време Емир Кустурица нарече Горан Брегович "крадец" заради песента във филма "Underground". Спорът бе решен с 1 млн. марки обезщетение, които режисьорът плати, за да може да продължи кинопродукцията. Оттогава двамата не общуват помежду си.

Брегович е известен с композициите си с духова музика и български народни песни.

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...