НДК ще продуцира филми и вече преся кандидатите, съобщи в. „Сега”. Кандидатствали са 42 проекта. Одобрени са 9 игрални и 10 документални ленти.  

Сред игралните филми е новият проект на създателите на Love.Net  - "Вездесъщият". Също и историческите "Воевода" на Зорница София и "Възвишение" на Виктор Божинов по романа на Милен Русков. Останалите са филм на Радослав Спасов за Леа Иванова "Пеещите обувки", "Безкрайната градина" на Галин Стоев и Яна Борисова, "Смарт Коледа" на Мария Веселинова и "Радиограмофон" на Рузие Хасанова. 

Документалните филми ще се снимат за Катя Паскалева от Георги Тошев, "С глава в стената" за Андрей Баташов от Антони Цонев, "Житие грешного Ивана" за Иван Андонов от Галина Кралева, "Чужденката" за Юлия Кръстева  от Милена Гетова и Искра Ангелова. 

НДК няма да даде пари за всички класирани проекти, а за по-малко от половината, и то тези, които вече са финансирани от Националния филмов център или друг продуцент.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не правя филми просто, за да заработя пари. Аз печеля пари, за да правя филми.“

Уолт Дисни, американски аниматор и съосновател на „The Walt Disney Company", роден на 5 декември преди 122 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.