НДК ще продуцира филми и вече преся кандидатите, съобщи в. „Сега”. Кандидатствали са 42 проекта. Одобрени са 9 игрални и 10 документални ленти.  

Сред игралните филми е новият проект на създателите на Love.Net  - "Вездесъщият". Също и историческите "Воевода" на Зорница София и "Възвишение" на Виктор Божинов по романа на Милен Русков. Останалите са филм на Радослав Спасов за Леа Иванова "Пеещите обувки", "Безкрайната градина" на Галин Стоев и Яна Борисова, "Смарт Коледа" на Мария Веселинова и "Радиограмофон" на Рузие Хасанова. 

Документалните филми ще се снимат за Катя Паскалева от Георги Тошев, "С глава в стената" за Андрей Баташов от Антони Цонев, "Житие грешного Ивана" за Иван Андонов от Галина Кралева, "Чужденката" за Юлия Кръстева  от Милена Гетова и Искра Ангелова. 

НДК няма да даде пари за всички класирани проекти, а за по-малко от половината, и то тези, които вече са финансирани от Националния филмов център или друг продуцент.

 

„Ако искаш мъжете да са добри с теб, трябва да се държиш отвратително с тях; отнасяш ли се както трябва, те ще те накарат да си платиш за това.” 

Съмърсет Моъм, английски писател, роден на 25 януари преди 151 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...