"СЕГА"

Преди уикенда български филм бе удостоен с две награди на 34-тия международен филмов фестивал във Варшава, съобщи БГНЕС.

"Ирина", дебютният филм на Надежда Косева, получи две отличия. Актрисата Мартина Апостолова, която изпълнява главната роля във филма, взе Специалната награда на журито, а приза на Екуменическото жури на фестивала бе връчен на режисьорката Надежда Косева.

Представян като проект в програмата на София Мийтингс, "Ирина" получава подкрепа за развитие от Програма МЕДИА на Европейския съюз, South Eastern Europe Cinema Network, ИА "Национален филмов център" и беше представен на 7-ото издание на програмата ScriptEast. Впоследствие проектът получава подкрепа за реализация от ИА НФЦ. Филмът е продукция на Арт Фест в коопродукция с "Фронт Филм", "Доли Медиа Студио" и "Райт Солюшънс".

В ролята на Ирина е младата актриса Мартина Апостолова. В останалите роли са Христо Ушев, Ирини Жамбонас, Касиел Ноа Ашер, Александър Косев, Красимир Доков.

Сценарият е дело на Светослав Овчаров, Боян Вулетич и Надежда Косева. Оператор на филма е Кирил Проданов, художник - Ивелина Минева, художник по костюмите - Виктор Андреев, грим - Петя Симеонова, режисьор по монтажа - Нина Алтъпармакова, композитор е Петър Дундаков. Звукът е на Момчил Божков, а продуцент - Стефан Китанов. 

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…