Церемонията ще се състои на 26 юни 2017 г. от 19.00 ч. в Театъра на армията.

НОМИНАЦИИ ЗА ФИЛМИ

Най-добър пълнометражен игрален филм:

1. „Безбог”

2. „Слава”

3. „Спомен за страха”

Най-добър късометражен игрален филм:

1. „Дрехи”

2. „Куче”

3. „На червено”

Най-добър документален филм:

1. „Книжарят”

2. „От Кремона до Кремона”

3. „Пощальонът”

Най-добър анимационен филм:

1. „Зоотроп”

2. „Как се скараха орисниците”

3. „Пътуваща страна”

Най-добър дебютен филм /за всички видове кино/:

1. „Безбог”

2. „Пустиняци”

3. „Христо”

НОМИНАЦИИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО МАЙСТОРСТВО

Режисура /за всички видове кино/:

1. Иван Павлов – „Спомен за страха”

2. Кристина Грозева, Петър Вълчанов – „Слава”

3. Ралица Петрова – „Безбог” 

Сценарий /за всички видове кино/:

1. Григор Лефтеров – „Христо”

2. Красимир Крумов-Грец – „Спомен за страха”

3. Кристина Грозева, Петър Вълчанов, Дечо Таралежков – „Слава”

Филмова музика /за всички видове кино/:

1. Божидар Петков – „Спомен за страха”

2. Виктор Чучков – „Пеещите обувки”

3. Петър Дундаков – „Пощальонът”

Операторско майсторство /за всички видове кино/:

1. Веселин Христов – „Пеещите обувки”

2. Крум Родригес – „Слава”, „Безбог”

3. Светла Ганева – „Спомен за страха”

Най-добра главна женска роля:

1. Ирена Иванова – „Безбог”

2. Маргита Гошева – „Слава”

3. Рая Пеева – „Пеещите обувки”

Най-добра главна мъжка роля:

1. Димитър Николов – „Христо”

2. Ивайло Христов – „Спомен за страха”

3. Стефан Денолюбов – „Слава”

Най-добра поддържаща женска роля:

1. Йорданка Стефанова – „Спомен за страха”

2. Пламена Гетова – „Летовници”

3. Радена Вълканова – „Маймуна”

Най-добра поддържаща мъжка роля:

1. Димитър Крумов – „Христо”

2. Ованес Торосян – „Спомен за страха”

3. Филип Аврамов – „Летовници”

Филмова сценография /за всички видове кино/:

1. Анастас Янакиев – „Спомен за страха”

2. Ванина Гелева – „Слава”, „Безбог”

3. Северина Стоянова – „Маймуна”, „Пеещите обувки”

Художник по костюми /за всички видове кино/:

1. Анна Боянова – „Христо”

2. Боряна Семерджиева – „Летовници”

3. Соня Деспотова, Ани Луканова – „Спомен за страха”

Филмов монтаж /за всички видове кино/:

1. Виктория Радославова – „Христо”, „Куче”

2. Мария Ханджиева – „Спомен за страха”

3. Стефан Бояджиев – „Летовници”, „Блян за щастие”

Звукорежисьор /за всички видове кино/:

1. Борис Драганов – „Спомен за страха”

2. Иван Андреев – „Слава”, „Пеещите обувки”, „От признателните потомци”

3. Момчил Божков – „Летовници”, „От Кремона до Кремона”, „Пощальонът”

Филмова теория и критика:

1. Васил Гендов - Трънливият път на българския филм, Жана Гендова - Това, което се премълчава в историята на българския филм

2. Невелина Попова – Драматургичното пространство на анимацията

3. Петър Кърджилов – Озарения в полите на Витоша. Летопис на ранното кино в София  (1896-1915)  

БФА (Българската филмова академия) представя за първи път от 2010 г. цялата кинематографична общност: Съюз на българските филмови дейци, Българска асоциация на кинорежисьорите, Асоциация на българските оператори, Сдружение на филмовите и телевизионните режисьори, Българска асоциация на филмовите, телевизионни и радио сценаристи,  Българска асоциация на независимите художници аниматори "Пройко Пройков", Асоциация на филмовите продуценти, Асоциация на българските независими продуценти, Асоциация на българските филмови продуценти, Асоциация "Академика 21".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 221 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие