По повод 90-годишнината от рождението на незабравимия актьор Георги Парцалев Столичната библиотека организира паметна вечер със специалното участие на известния критик Атанас Свиленов и прожекция на филма ,,С деца на море”.

Събитието ще се състои на 16 юни от 17 ч в Американския център на Столична библиотека, пл. „Славейков“ 4 А.

Досега са издадени три книги, посветени на големия комедиен актьор. През 2005 г. излезе „Георги Парцалев. Сълзата на Дон Кихот” от  Севелина Гьорова, а три години по-късно и „Тайните на Георги Парцалев” от Ивайла Иванова. „Малки спомени за големия Парцалев” от Звезделин Минков е в аудио формат.

ГЕОРГИ ПАРЦАЛЕВ е роден в Левски на 16 юни 1925 година. Завършва гимназията в Плевен, след което учи медицина в Софийския университет. През 1956 г. започва работа в Сатиричния театър, а през 1958 г. дебютира в киното -  „Любимец 13“. Свързван с пътуващите в края на 1950-те и през 1960-те т.нар. „естрадно-сатирични” концерти, постепенно се превръща в живата легенда на българската комедия с незабравимото си участие в „Привързаният балон” (1967), „Кит”, „Петимата от Моби Дик” (1970), „С деца на море” (1972), „Сиромашко лято” (1973), „Баща ми бояджията” (1974), „Два диоптра далекогледство” (1976), „13-тата годеница на принца” (1987). Голямата му професионална мечта да се превъплъти в образа на Дон Кихот, така и не се сбъдва. Умира на 64 години в София на 31 октомври 1989 г. от левкемия.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…