Холандският режисьорът Пол Верховен, известен със скандалната си лента „Първичен инстинкт“, нападна Холивуд. Той сподели, че заради печалбите, извличани от масовата публика, вече не се снимат предизвикателни филми с показване на провокативен секс, съобщи rollingstone.com.

Според него студиата се интересуват само от рейтинга, залагайки на PG-13 формата (Parental Guidance if under 13/препоръчителен родителски контрол за деца под 13 години). 

„Всичко трябва да е с намеци, обтекаемо и т.н. Така филмите стават неутрални и въобще не са предизвикателни”, казва Верховен.

Неконвенционалният  режисьор е работил върху изпълнените с насилие „Робокоп”, „Зов за завръщане”, „Звездни рейнджъри”, „Човек без сянка”. Той е в Холивуд за прожекцията на последния си скандален филм „Elle" – коктейл от секс, насилие и черна комедия, който във Франция е фаворит за наградата „Оскар” за най-добър чуждестранен филм. Лентата е екранизация на психотрилъра на френския писател  Филип Джиан „Oh…”.

Филмът разказва за влиятелна жена, изиграна от френската икона Изабел Юпер, която е брутално изнасилена и се впуска в опасна игра с нападателя си, за да му отмъсти.В САЩ рейтингът на филмите става по система, следена от Асоциацията за филмово изкуство и Националната асоциация на собствениците на киносалони. Филм може да бъде определен като неприемлив, ако в него има натуралистични описания на употреба на дрога, пълна мъжка голота, секс или изключителна жестокост.

Първоначално Верховен искал да направи филма си в САЩ, но няколко американски актриси отказали ролята. Затова се преместил във Франция. 63-годишната Юпер, която според някои критици прави ролята на живота си в „Elle", е участвала в повече от 100 филми и телевизионни продукции. Режисьорът я описва като „най-фантастичната актриса, с която съм работил, на ниво, за което не подозирах, че съществува”.

ПОЛ ВЕРХОВЕН (78) е режисьор, сценарист и филмов продуцент, носител на награда „Сатурн” и номиниран за награда „БАФТА”, „Еми” и три награди „Хюго”.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана