Холандският режисьорът Пол Верховен, известен със скандалната си лента „Първичен инстинкт“, нападна Холивуд. Той сподели, че заради печалбите, извличани от масовата публика, вече не се снимат предизвикателни филми с показване на провокативен секс, съобщи rollingstone.com.

Според него студиата се интересуват само от рейтинга, залагайки на PG-13 формата (Parental Guidance if under 13/препоръчителен родителски контрол за деца под 13 години). 

„Всичко трябва да е с намеци, обтекаемо и т.н. Така филмите стават неутрални и въобще не са предизвикателни”, казва Верховен.

Неконвенционалният  режисьор е работил върху изпълнените с насилие „Робокоп”, „Зов за завръщане”, „Звездни рейнджъри”, „Човек без сянка”. Той е в Холивуд за прожекцията на последния си скандален филм „Elle" – коктейл от секс, насилие и черна комедия, който във Франция е фаворит за наградата „Оскар” за най-добър чуждестранен филм. Лентата е екранизация на психотрилъра на френския писател  Филип Джиан „Oh…”.

Филмът разказва за влиятелна жена, изиграна от френската икона Изабел Юпер, която е брутално изнасилена и се впуска в опасна игра с нападателя си, за да му отмъсти.В САЩ рейтингът на филмите става по система, следена от Асоциацията за филмово изкуство и Националната асоциация на собствениците на киносалони. Филм може да бъде определен като неприемлив, ако в него има натуралистични описания на употреба на дрога, пълна мъжка голота, секс или изключителна жестокост.

Първоначално Верховен искал да направи филма си в САЩ, но няколко американски актриси отказали ролята. Затова се преместил във Франция. 63-годишната Юпер, която според някои критици прави ролята на живота си в „Elle", е участвала в повече от 100 филми и телевизионни продукции. Режисьорът я описва като „най-фантастичната актриса, с която съм работил, на ниво, за което не подозирах, че съществува”.

ПОЛ ВЕРХОВЕН (78) е режисьор, сценарист и филмов продуцент, носител на награда „Сатурн” и номиниран за награда „БАФТА”, „Еми” и три награди „Хюго”.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Когато правиш пиеса, интерпретираш творба, която вече съществува. При филмите не е така.“

Сидни Полак, американски режисьор, роден на 1 юли преди 88 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.