Новият филм на студиото за анимационни филми „Пиксар“ „Inside Out“ се превърна в истински хит на филмовия фестивал в Кан, съобщи „USA Today“. Премиерата на прожекцията беше късно снощи. Филмовите критици останаха възхитени и повдигнаха въпроса защо прожекцията не е сред конкурентите за приза „Златна палма“.

Действието се развива в ума на 11-годишното момиче Райли. Там главни действащи лица са героите Радост, Гняв, Тъга, Страх и Възмущение. Сред озвучителите са Ейми Полър, Даян Лейн, Бил Хадър и Луис Блек.

Режисьорът Пийт Доктър коментира:„Независимо къде си израснал по света, всички сме хора. Тези емоции са универсални. Много хора могат да се припознаят.“
Критикът Питър Хауел от „The Toronto Star“ сподели, че аплодисментите за „Inside Out“ са били най-силните, които той е чувал. Джон Ласетър, вицепрезидент на „Пиксар“, не е обиден от факта, че прожекцията не е сред конкуриращите се за „Златна палма“.

„За нас е чест дори само да бъдем тук“, каза Ласетър. Той допълни, че подобно на всички ленти на „Пиксар“, е адресирана до зрители на всички възрасти.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…