Английската актрисата Кийра Найтли е получила предложение от Барбара Стрейзънд да играе руската императрица Екатерина ІІ, съобщи thewrap.com. Комплексната Стрейзънд – носителка  на четирите най-престижни награди - „Оскар“ (за кино), „Еми“ (за телевизия), „Грами“ (за музика) и „Тони“ (за театър), е режисьор на филма.

Работното заглавие на лентата е „Екатерина Велика”, продуцент е Гил Нетър („Животът на Пи”), сценарият е дело на Кристина Лорън Андерсън.  Филмът ще се фокусира върху ранните години на Екатерина ІІ. Това ще бъде разказ за 16-годишната принцеса София-Фредерика-Августа фон Анхалт-Цербст  от Щетин (днес Шчечин), Померания, която идва в Русия и се омъжва за Петър ІІІ. 

Като режисьор Стрейзънд е номинирана за „Оскар” за филма си „Yentl" (1983).

КИЙРА НАЙТЛИ става световноизвестна през 2003 г. след главните си роли във филмите „Ритай като Бекъм“ и „Карибски пирати: Проклятието на черната перла“. През 2005 г. е номинирана за „Оскар” за най-добра актриса за ролята си в „Гордост и предразсъдъци“. Една от най-първите ѝ роли в киното е като героинята-дубльорка (Сабе) на Падме (Натали Портман) в първата част на „Междузвездни войни: Епизод I - Невидима заплаха“. Играла е Ана Каренина в едноименния филм.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Все още обичам хората, които съм обичала, независимо че ги избягвам, когато ги срещна на улицата.”

Ума Търман, американска актриса, родена на 29 април преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.