Филмът по бестселъра на Тимур Вермеш „Той пак е тук“ е №1 в Германия, съобщи „Гардиън“. Лентата, в която Адолф Хитлер се събужда в днешен Берлин, дебютира преди 3 седмици. Тя измести новия хит на „Пиксар“ -„Отвътре навън“, и е на върха в боксофиса. Романът на Вермеш излезе през 2012 г. и стана голям хит. Досега са продадени 14 милиона копия само в Германия. Книгата е преведена и на български.

Комедийният сюжет представя Хитлер, който се събужда в Берлин през 2011 г. без никакъв спомен след 1945 г. Той постепенно намира мястото си в обществото и дори успява да направи супер успешно телевизионно предаване. Книгата е изпълнена с комични моменти с фюрера. 

„Германците трябва да могат да се смеят на Хитлер, а не само да гледат на него като на чудовище, защото това отмества фокуса от делата му. Но трябва да бъде такъв смях, който ти засяда в гърлото и те кара да се чувстваш леко виновен. Опитваме се да отправим предупреждение. Крайните десни убеждения набират популярност и опасността е реална“, коментира режисьорът Давид Венед. 

 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...