Документалният филм разследване "Навални" е сред петте номинации за "Оскар" в категорията за пълнометражни документални филми, съобщиха водещите световни агенции. Лентата и българска следа - журналистът Христо Грозев търси истината за отровителите на руския опозиционен лидер Алексей Навални. 

В контекста на войната на Русия срещу Украйна германският филм "На Западния фронт нищо ново" (по едноименния роман на Ремарк) събра много номинации - в технически категории, но и е включен сред най-добрите 10 филма и сред петте най-добри чуждестранни продукции.

С най-много номинации - 11, е фантастичната комедия за паралелни реалности „Всичко навсякъде наведнъж“. Тя е сред фаворитите за най-добър филм, режисура, оригинален сценарий и най-добра женска роля на Мишел Йео.

Кейт Бланшет с филма "Тар" е фаворит сред дамите. Остин Бътлър за "Елвис", Колин Фарел с "Баншите от Инишерин", Брендън Фрейзър в "Кит", Бил Наи за "Да живееш" и Пол Мескал в "След слънце" са номинраните за най-добър актьор.

Риана и Лейди Гага пък са в конкуренция в категорията за най-добра песен.

90-годишният композитор Джон Уилямс поставя два рекорда - с 48-ата си номинация той става най-номинираният в историята на наградите, а е и е най-възрастният претендент.

Ето и списъкът на номиниранте в популярните категории:

Най-добър филм

„На Западния фронт нищо ново“

"Аватар 2"

"Баншите в Инишерин"

"Елвис"

"Всичко навсякъде наведнъж"

"Семейство Фейбълман"

"Лидия Тар"

"Топ Гън"

"Идиотският триъгълник"

"Жените говорят"

За най-добър актьор в главна роля

Остин Бътлър ("Елвис")

Колин Фарел ("Баншите от Инишерин")

Брендън Фрейзър ("Китът")

Пол Мескал ("След слънце")

Бил Наи ("Да живееш")

За най-добра актриса в главна роля

Кейт Бланшет ("Тар")

Ана де Армас ("Блондинка")

Андреа Райзбъро ("Лесли")

Мишел Уилямс ("Семейство Фейбълман")

Мишел Йео ("Всичко навсякъде наведнъж")

За най-добър актьор в поддържаща роля

Брендън Глийсън ("Баншите от Инишерин")

Брайън Тайри Хенри (Causeway)

Джъд Хърш ("Семейство Фейбълман")

Бари Киогън ("Баншите от Инишерин")

Ки Хи Куан ("Всичко навсякъде наведнъж")

За най-добра актриса в поддържаща роля

Анджела Басет ("Уаканда Завинаги")

Хонг Чау ("Китът")

Кери Кондън ("Баншите от Инишерин")

Джейми Лий Къртис ("Всичко навсякъде наведнъж")

Стефани Хсу ("Всичко навсякъде наведнъж")

За най-добър режисьор

Мартин Макдона ("Баншите от Инишерин")

Даниел Куан/Даниел Шайнерт ("Всичко навсякъде наведнъж")

Стивън Спилбърг ("Семейство Фейбълман")

Тод Фийлд ("Лидия Тар")

Рубен Йостлунд ("Идиотският триъгълник")

За най-добър оригинален сценарий

"Баншите от Инишерин"

"Всичко навсякъде наведнъж"

"Семейство Фейбълман"

"Лидия Тар"

"Идиотският триъгълник"

За най-добър адаптиран сценарий

„На Западния фронт нищо ново“

"Вади ножовете: Стъклен лук"

Living

"Топ Гън: Маверик"

"Нейната дума"

За най-добър чуждоезичен филм

„На Западния фронт нищо ново“

"Аржентина 1985"

Close

Eo

The quiet girl

За най-добър анимационен филм

"Пинокио"

"Котаракът в чизми"

Marcel the Shell with Shoes On

Inu-Oh

Sea Beast

Turning Red

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.