В Регионалния исторически музей на София (пл. „Бански“ 1) е открита експозицията „Кино истории помежду“. На фокус е българската кинематография.

Разказите са предадени от кинокритика д-р Деян Статулов. Възприемат се като поредица от случки, обогатяващи познанията за отделни кинотворби. Същевременно, това е хронологичен пъзел, представящ историческите превратности, при които функционира седмото изкуство в България.

В изложбата „Кино истории помежду“ се открояват следните тематични акценти:

- Описано е началото на българското кино с първия филм „Българан е галант“ на Васил Гендов;

- Направена е ретроспекция на процеса по създаването на законова рамка по отношение на българското кинопроизводство;

- Киното, поставено в полето на цензурата и критиката, е друга отправна точка в изложбата, включени са разкази за филмите „А бяхме млади“ и „Цар и генерал“;

- Успехите в сферата на детското кино са подобаващо отбелязани с конкретни примери;

- Маркирана е виртуозността по отношение на изразните средства в българското кино чрез подробности за филма „Иконостасът“, направен по мотиви от романа „Железният светилник“ на Димитър Талев.

„Кино истории помежду“ може да бъде разгледана до 16 януари 2022 г. Тя е продължение на изложбите от поредицата „История помежду“, гостували в Регионалния исторически музей на София през миналата 2020-а.

Посещенията се осъществяват при спазването на всички актуални противоепидемични мерки.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 221 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие