ТАНЯ ДИМОВА, "Христо Ботев"

За втори път артисти от цял свят обсъждаха бъдещето на киното в The Future of Film 2021 – световната конференция, организирана от българската кинорежисьорка Боряна Иванова.

През 2018 година награждавани филмови режисьори, комедианти, учители и учени, танцьори, продуценти, инфлуенсъри, актьори, сценаристи, кастинг директори и предприемачи от всички краища на света изнесоха лекции, засягащи темата за жените режисьорки в киното и мястото на виртуалната реалност в него. Три години по-късно и една пандемия време професионалистите заговориха за това „Как смесеното културно наследство влияе на начина, по който разказваме истории“.

Боряна Иванова, която живее и работи в Лос Анджелис, създава иновативни истории и повдига критични въпроси със социална значимост, смята, че за да можеш да владееш киноезика, първо трябва да познаваш себе си и мястото, от което тръгва пътят ти. Тя режисира и продуцира документални филми и вярва, че всичко в киното, а и в живота въобще, опира до автентичността.

Нейни филми са прожектирани в Дома на световните култури в Берлин, Художествената галерия на Онтарио в Торонто, както и на фестивали по цял свят. Освен в САЩ тя е работила в Холандия, Испания, Южна Африка и Германия и е твърдо убедена, че реалността е тази, която придава най-дълбоко значение на филмовия разказ.

Целта на The Future of Film е да създаде общност от хора, които искат да правят кино и да говорят за него. Световната конференция строи мостове между тях и зрителите, които могат пряко да участват в диалога и по този начин заедно да оформят бъдещето на киното.

Според Боряна Иванова въпросното бъдеще е в ръцете на идивудуалните артисти, чийто основен стремеж е да се развиват и да създават авторска продукция. А ключова роля в киноинстурията сега и занапред ще имат стриймиг платформите, които дават достъп на различни публики до качествено съдържание и възможност да направят своя избор.

 

Разговорът с нея започва именно от въпроса, който конференцията повдигна тази година – как влияе смесеното културно наследство на начина, по който се разказват киноистории.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Вярвам, че жените са много по-достойни за уважение от мъжете. Те са по-добри, намират се на по-високо ниво - и психологическо, и физиологично.  

Хулио Иглесиас, испански певец, роден на 23 септември преди 78 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.