В средата на август „Сони класикъл“ издаде нов албум на цигуларя Джошуа Бел, съобщи БНР. В „У дома с музика“ участват пианистите Джереми Денк, Питър Дуган и Камал Хан, както и съпругата на цигуларя певицата Лариса Мартинес.

Джошуа Бел представя както любими свои творби от класическия репертоар като Пролетната соната на Бетовен, Ноктюрно на Шопен, Славянска фантазия на Дворжак, така и прочути аранжименти като този на Яша Хайфец на музика на Джордж Гершуин от „Порги и Бес“ или на „Уестсайдска история“ на Ленард Бърнстейн. Записани са и две изпълнения на Лариса Мартинес – ария на Менделсон и ария на Мюзета от „Бохеми“ на Пучини. 

През цялото време на изключително натоварената си професионална кариера Джошуа Бел твърди, че обича между отделните пътувания да бъде у дома. Не обича да ходи по почивки, предпочита семейството и приятелите. Бел разказва, че класическата музика невинаги се е изпълнявала в днешните огромни концертни зали.

„Много от творбите на Шуберт например са били изпълнявани в домовете на различни хора на различни соарета. Голяма част от творчеството му не е била публикувана през живота му и срещите в салоните е бил начинът хората да се наслаждават на музиката му“.

Подобен експеримент не е нов за цигуларя. През 2009 г. преди Коледа беше издаден дискът „У дома с приятели“. С приятели той представи колекция от аранжименти на творби на Стинг, Джош Гробан, дори „Бяла Коледа“ и „Свята нощ“. Албумът беше вдъхновен от домашните музикални соарета, на които се събират музиканти, актьори, писатели и поети.

Втората не по-малко атрактивна инициатива е на Ерве Боасие – основателят на Medici.tv, който решава да направи директно излъчване в края на ноември 2013 г. на изпълнения на Джошуа Бел от дома му, по повод на издаването на празничния албум на цигуларя „Музикални подаръци“. 

Българската публика познава Джошуа Бел от трите му гостувания у нас – първото е от 2013 г., след това през 2016 г., когато свири с оркестъра на Класик ФМ радио и през 2019-а, когато в юбилейния сезон на Софийската филхармония свири под диригентството на Найден Тодоров.

Инструментът, на който свири цигуларят, е Страдивариус „Гибсън екс Хуберман“ от 1713 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Да бъдеш оригинален е качеството, което най-трудно се намира у един режисьор.“

Питър Джаксън, новозеландски режисьор, роден на 31 октомври преди 59 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.