Изложба с оригинални плакати на Кристо и Жан-Клод от колекцията на фестивал "Процес – Пространство" се открива в столичната галерия "Аросита"  на 1 септември от 18.00 ч до 20.00 ч, съобщиха организаторите.

Експозицията е в памет на Кристо и изкуствоведа Димитър Грозданов, основател на фестивала – и двамата починаха през 2020 г. Тя съдържа 10 постера и 4 статии от списание „Изкуство Art in Bulgaria“.

От галерията припомнят:

"В далечната 1992 се състои първият фестивал "Процес – Пространство" в Балчик, място не случайно избрано за провеждането на международен форум за изкуството на неконвенционалните форми. Тогава Димитър Грозданов кани да участват български автори и автори от балканите. Кани и Кристо. Кристо не идва в Балчик, и вместо това изпраща собственоръчно подписани плакати на свои проекти и реализации, с което да подпомогне инициативата.

През 1993 г. в Галерия "Балчик" плакатите са експонирани като инсталация с типичните за Кристо опаковъчни похвати. След това, същата година изложбата гостува в София в зала "Средец". През 1994 г. е представена в Музея за съвременно изкуство в Скопие, а на откриването на изложбата слово произнася Борис Климентиев. През 1996 г. плакатите са експонирани в националната галерия в Прага. Комисар на изложбата тогава е Елена Панайотова.

Първият брой на списание „Изкуство Art in Bulgaria“, излиза в същата 1993 година, чийто главен редактор до 2003 г., (когато е издаден последният 100-тен брой) е Димитър Грозданов. Именно в този първи брой са публикувани няколко статии за Кристо и за фестивал "Процес – Пространство", като идея и концепция. Автори на статиите са Лъчезар Бояджиев, Георги Тодоров, Димитър Грозданов, има и статия за Кристо с извадки от списание „Art in Australia“."

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Да бъдеш оригинален е качеството, което най-трудно се намира у един режисьор.“

Питър Джаксън, новозеландски режисьор, роден на 31 октомври преди 59 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.