Русенският  театър „Сава Огнянов“ започна активно да публикува цели (народният театър "Иван вазов" пуска откъси) театрални постановки в популярната мрежа YouTube, съобщиха от институцията. Качените в канала „Драматичен театър Русе“ видеа са заснети по време на премиерните спектакли.

Заснемането с архивна цел се практикува отдавна от културният институт, но до момента записите не са излизали от хранилището на театъра. Гледането в канала е абсолютно безплатно и не изисква от потребителите регистрация. От екипа на театъра обещават да подбират най-качествените записи и любопитни заглавия, които ще споделят с почитателите на театралното изкуство до два пъти в седмицата.Регистрираните в YouTube потребители могат да натиснат червеният бутон Абониране или Subscribe и така да са винаги информирани, когато от институцията насрочат онлайн премиера в канала си. 

Първите достъпни за гледане пълни записи са четири. Това са постановките „Медея“ (2012, реж. Петър Денчев), „Вечери в Антимовския хан “ (2014, реж. Орлин Дяков) и „Женско царство“ (2016, реж. Орлин Дяков). Качен е и запис от 2018 година на част от любимият на русенци Международен фестивал „Живи статуи“, който набра изключителна популярност през 2019 и спечели наградата за най-добро туристическо събитие на Русе.

От театъра  обмислят също излъчвания на живо и се очаква да бъде завършен филмът за „Живи статуи 2019“.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ЮБИЛЕЙ

    Препускай, индианецо!

     Гойко Митич на 80.

     

    За нас той беше идол, пример за подражание, олицетворение на Доброто, вечният смел и благороден индиански вожд, готов да воюва със злото в Америка в името на справедливостта и човешката хармония.

     

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 96 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.

За Дизела и неговата предпоследна крачка

 

Историята на Кирил Николов нагледно доказва в какво се превръщат мечтите, ако ги преследваш упорито и последователно.