КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР, Софийска филхармония

С бурни аплаузи публиката възнагради Софийската филхармония след края на концерта в златната зала на "Музикферайн" снощи. Виена - столицата на класическата музика, беше очарована от националния оркестър на България и маестро Найден Тодоров, които представиха една изцяло славянска програма, напълно импонираща с емоционалността на оркестъра.

За първи път от десетилетия в центъра на музикалния свят звуча Рапсодия „Вардар“ на българския класик Панчо Владигеров. Брилянтното изпълнение получи заслужено одобрение както от стотиците българи в залата, така и от многобройната австрийска публика. В програмата бяха включени още „Жар птица“ от Стравински и Симфонията „Из новия свят“ от Дворжак.

Много сънародници уважиха концерта – както от българската диаспора във Виена, така и организирани групи от софийски почитатели, които специално летяха за концерта.  Сред публиката бяха и много дипломати, музикални агенти, австрийски критици и  музиканти от Виенската филхармония.

Малко преди концерта легендарният диригент Рикардо Мути се срещна с маестро Найден Тодоров и му пожела успех. В залата концерта проследиха и артистичният съветник на филхармонията Йоан Холендер, главният гост-диригент Саша Гьотцел, маестро Фридрих Пфайфър и маестро Росен Гергов.

Специални поздравления към оркестъра поднесе директорът на Музикферайн, в чийто 150-ти юбилеен сезон гостува Софийската филхармония.

Концертът, посветен на 140 години дипломатически отношения между България и Австрия, е под патронажа на президента на Република България Румен Радев.

Днес музикантите пътуват за Загреб, където утре ще представят същата програма. От зала „Лисински” съобщиха, че концертът е разпродаден.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Като млад идиот глупашки не схванах, че босовете на филмови компании, естествено, предлагат на някого само това, с което самите те могат да правят пари.“

Франсис Форд Копола, американски режисьор и сценарист, роден на 7 април преди 81 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За честта на фамилията Полански

Филмът на Роман Полански „Офицер и шпионин“  разказва елегантно и проникновено за най-голямата социална и политическа криза, завладяла Франция в края на 19 век.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.