Три пъти номинираната за ГРАМИ Александрина Пендачанска, концертмайсторът на Виенската филхармония Албена Данаилова и италианската маестра Сперанца Скапучи  ще изпълнят любими произведения на Рихард Щраус и Ерик Корнголд в “Divas in Concert”. Музикалното събитие ще се състои на 17 октомври в столичната зала "България", а идеята да събере трите дами в един концерт е на директора на Софийската филхармония маестро Найден Тодоров.

Световноизвестното сопрано Александрина Пендачанска е една от най-обичаните от българката публика родни певици. Красивата дива гастролира на сцените  най-престижните опери в цял свят -  Виена, Париж, Берлин, Ню Йорк, Рим, Брюксел, Вашингтон, Хамбург, Москва, Торино, Неапол , Санта Фе, Брегенц, Монте Карло, Тел Авив, Хюстън, Лисабон и др. Пендачанска изпълнява над 70 роли,а през последните години живее и работи в Париж.

Другият български солист в концерта Албена Данаилова също е повод за национална гордост. Виртуозната цигуларка е първата жена концертмайстор в над 140-годишната история на известния със своя консераватизъм оркестър на Виенската опера. Албена се явява и печели мястото след тежък конкурс през 2008 г., а след двугодишен пробен период през 2010 г. е назначена официално на престижната позиция, която заема днес.

Третата дама в “Divas in concert” идва от меката на класическото изкуство – Италия.  Сперанца Скапучи завършва "Джулиард скул" и Музикалната консерватория „Санта Чечилия” в Рим, а талантите ѝ като пианист и диригент не остават незабелязани. Скапучи бързо си проправя пък към световните сцени - през 2007 г. италианката се присъединява към екипа на Метрополитън опера, където работи с Джеймс Ливайн по заглавието „Лучия ди Ламермур” на Доницети. През годините дирижира симфонични концерти с Кралския филхармоничен оркестър на Ливърпул, Оркестър Концертгебау Амстердам, Orchestra Regionale della Toscana във Флоренция и др. През ноември 2013 г. нейният първи запис на компактдиск бе пуснат от Warner Classics.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 169 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

Да - 61.5%
Не - 11.5%
На Токарчук – да, на Хандке – не. - 23.1%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Как Ндрангета източва еврофондовете

Дори в ЕС може да се каже, че вече въпросът не е „Дали организираната престъпност е във властта, а Колко власт тя притежава...” А какво да кажем за Западните Балкани? Ами за по-малко демократичните и дори несъвсем-демократични държави?

"АПАРТ" -  театрална култура и човещина

Драматургично текстовете са подбрани чудесно от Людмила Сланева. Подобни текстове са огромен риск, защото можеш лесно и неусетно да минеш в нещо като рецитал или емоционален шантаж, което веднага би се усетило от публиката. 

Завръщане към корените на сагата

Камерън създава завладяващ, емоционално наситен, стегнат , суперзрелищен спектакъл, с ясни послания – трябва да се борим за съдбата си и да надделеем над амбициите на машините.