ЕМИЛИЯН ЛИЛОВ, DW

"Облечени като монаси, те създават на сцената неповторима мистична атмосфера, в която публиката се пренася назад във времето – в свят, в който няма нито религиозни, нито езикови граници" - така започва една от рецензиите в немскоезичния печат за изкуството на българския мъжки хор "Грегориански гласове", който е на турне из Германия.

Неговите концерти представляват много умела смесица от грегориански хорали, православна литургия и мадригали от времето на Ренесанса и Барока, пише сайтът eventim.de, от който могат да се закупят и билети за концертите. Тайната на успеха на музикалния проект, наречен "Грегориански гласове", се състои в това, че хорът изпълнява известни хитове от попмузиката, но в грегориански аранжимент.

Идеята е на оперния певец Георги Пандуров, който от 39 години работи в Германия. След като се пенсионира, той поставя началото на този интересен музикален проект.

"Решихме да опитаме да съчетаем два съвсем различни музикални жанра в една програма. Не знаехме как ще реагира публиката и имаше огромен риск да се провалим", каза специално за ДВ ръководителят на трупата Георги Пандуров.

„Просто гениално!"

Но публиката не само реагира изключително положително - тя направо е запленена от комбинацията между грегориански хорал и съвременна поп музика в нетрадиционен аранжимент.

"Просто гениално" - четем в друга рецензия след един от концертите на българските изпълнители в рамките на сегашното им турне в Германия. Вестник "Бадише Цайтунг" пише следното: "Не само вокалната интонация, начинът на изразяване и артикулация на изпълнителите свидетелстват за това, че на сцената излизат истински майстори на музикалното изкуство. А внимателният подбор на изпълненията, включени в репертоара на ансамбъла, доказва, че музикално-историческото значение на грегорианството не се свежда само до неговите исторически периоди - начало, разцвет и упадък".

"Постарали сме се да направим аранжиментите така, че модерните поп изпълнения да звучат също толкова раздвижено като гласове, колкото и един мадригал, например", казва още Пандуров. Изцяло негов е подборът на репертоара на ансамбъла, който е доста широк: от Бийтълс и Род Стюарт, през Стинг, Би Джийс и Куин, чак до Андреа Бочели и Ед Ширън. Аранжиментите пък са дело на цял екип, уточнява ръководителят на мъжкия хор. 

Началото на проекта е поставено в Кьолн, Германия - през ноември 2011 година. Оттогава "Грегориански гласове" работят с концертна агенция във Фрайбург, която организира пътуванията и турнетата на трупата. Иначе всяка година хорът "Грегориански гласове" радва публиката в Германия, Франция и Швейцария. И не само там.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Казват, че блус певците винаги плачат в халба с бира. Но знаете ли какво? Аз не пия.“

Би Би Кинг, американски китарист, роден на 16 септември преди 96 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.