btv.bg

Появиха се съмнения, че сцената за откриването на Европейска столица на културата в Пловдив струва далеч по-малко от обявената цена.

От община Пловдив и Фондация „Пловдив 2019” заявиха, че предстои изготвяне на подробен отчет на направените разходи от страна на германската компания.

Цялостното събитие заедно с 20% ДДС излиза над 2 200 000 лева, обясни Мария Цънцарова в "Тази сутрин", която и открои, че са поканени представители на общината да обяснят сумата, но са отказали.

Според Слави Трифонов сцената струва не повече от 681 000 лева - той я бил наемал.

„Видях коментара на Слави Трифонов и разбирам, че той е имал един опит, а нашият е съвсем различен. Също така това, което той забравя да спомене, е, че ние имахме да заплатим много други неща. Конструкцията на нашата сцена беше измислена специално за това събитие. Не може да се сравни със сцена, която е готова и може да се сглоби в рамките на 36 часа. Нашата 30-метрова сцена беше измислена така, че да може да издържи на натоварване и силен вятър. Дизайнът на сцената е съвсем нов. Кулата представлява светлинна скулптура, която ние като артисти сме измислили и това е съвсем очевидно. Много ми се искаше тя да става от вертикална хоризонтална, и наистина следващият път бихме наели тази германска компания, която господинът спомена, за да си спестим разходи. Имахме и други разходи, които трябваше да платим  - за фойерверки, хонорари на артисти, технически разходи и да платим на един технически екип експерти от Германия”, коментира Свен Сьорен Байер, артистичен директор на германската фирма, продуцент на събитието.

Освен всичко, което е показано в проектодокумент за изхарчените пари, се оказва, че 14 деца са единствените, които са положили доброволен труд. Но остават повече въпроси, отколкото отговори. Отговорите се очакват от Пловдивската община.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 78 години

Анкета

Колко често подарявате книга?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Лора, Яворов и аз” – завръщането в диалога

С изключителна прецизност и уважение към отминалото време и най-вече към личността на Дора, Петър Величков събира и подрежда изгубените частици от един пъзел, който може би никога няма да бъде подреден напълно.

Бунтът на свободния или абсурдите на свободата

Книгата е диагноза и опит за лечение на болести, които се раждат единствено на границата между две епохи.

Не е утопия киното да заеме място в образованието

 „Работя с деца, повечето от които дори не говорят добре български и са функционално неграмотни. И на тези деца аз  изведнъж  им пускам „Първият учебен ден“ на Жак Розие. Това за тях е културен и социален шок", казва учителят Даниел Симеонов,