btv.bg

Появиха се съмнения, че сцената за откриването на Европейска столица на културата в Пловдив струва далеч по-малко от обявената цена.

От община Пловдив и Фондация „Пловдив 2019” заявиха, че предстои изготвяне на подробен отчет на направените разходи от страна на германската компания.

Цялостното събитие заедно с 20% ДДС излиза над 2 200 000 лева, обясни Мария Цънцарова в "Тази сутрин", която и открои, че са поканени представители на общината да обяснят сумата, но са отказали.

Според Слави Трифонов сцената струва не повече от 681 000 лева - той я бил наемал.

„Видях коментара на Слави Трифонов и разбирам, че той е имал един опит, а нашият е съвсем различен. Също така това, което той забравя да спомене, е, че ние имахме да заплатим много други неща. Конструкцията на нашата сцена беше измислена специално за това събитие. Не може да се сравни със сцена, която е готова и може да се сглоби в рамките на 36 часа. Нашата 30-метрова сцена беше измислена така, че да може да издържи на натоварване и силен вятър. Дизайнът на сцената е съвсем нов. Кулата представлява светлинна скулптура, която ние като артисти сме измислили и това е съвсем очевидно. Много ми се искаше тя да става от вертикална хоризонтална, и наистина следващият път бихме наели тази германска компания, която господинът спомена, за да си спестим разходи. Имахме и други разходи, които трябваше да платим  - за фойерверки, хонорари на артисти, технически разходи и да платим на един технически екип експерти от Германия”, коментира Свен Сьорен Байер, артистичен директор на германската фирма, продуцент на събитието.

Освен всичко, което е показано в проектодокумент за изхарчените пари, се оказва, че 14 деца са единствените, които са положили доброволен труд. Но остават повече въпроси, отколкото отговори. Отговорите се очакват от Пловдивската община.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПРОПАСТ

    България и интелектуалците й - заседнали между XIX и XX век

    Тв предаване, посветено на писмото на 30 европейски интелектуалци, показа къде сме - все още в задния двор на ЕС.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Ние нито знаем да слушаме, нито да играем. Кючекът и пошли текстове от рода на „Искам го, стискам го” заглушават фолклора и възпитават младото поколение в безвкусица и простотия.“

Иво Папазов – Ибряма, български музикант, роден на 16 февруари преди 67 години

Анкета

Трябва ли министърът на културата да подаде оставка?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Гешев“ или пътят към истината

Новите изследователи и търсачи на скрити тайни  за родния полицай №1 ще са благодарни, тъй като е осигурени солиден фундамент, от който може да се продължи напред в толкова трудната и привлекателна тема „Никола Гешев“.

С „Т34“ от Москва до Бохемия

Към този филм трябва да се подходи спокойно и с внимание.

„Цезар, шута на пиратите“ от Думитру Раду Попеску (ревю)

Негов учител в театъра е без съмнение Шекспир. Именно геният от Стратфорд го вдъхновява за редица от неговите текстове за театъра.